وزیر صحت افغانستان: بودجه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار نداریم

© Photo / Government Media and Information Centerوزیر صحت افغانستان: بودجه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار نداریم
وزیر صحت افغانستان: بودجه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت‌عامه افغانستان می‌گوید، که دو رویداد تازه ویروس کرونا در ولایت هرات و‌ یک رویداد مثبت دیگر در ولایت نمیروز ثبت شده‌اند.
افزایش مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان می گوید، که با این سه رویداد تازه، شمار مجموعی رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۱۲۰ رسید. بیش از نصف این رویدادها در ولایت هرات ثبت شده‌اند- ولایتی که با ایران همرز است و روزانه تا ده‌هزار مهاجر از ایران از طرق این ولایت به افغانستان می‌آیند.

وزارت صحت عامه افغانستان می گوید، که بیشترین افراد آلوده به این ویروس در کشور، کسانی استند که از ایران برگشته‌اند.

تاکنون سه تن در افغانستان- دو تن در هرات و یک تن در بلخ - در نتیجه بیماری کووید ۱۹ جان‌های شان را ازدست داده‌اند. 

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه هشدار می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ در کشور رو به افزایش است و برای مبارزه با آن بودجه لازم در اختیار این وزارت قرار ندارد: "طرحی را که ما مد نظر گرفتیم شاید بیش از صد میلیون دالر است... اکنون یک میلیارد دالر امریکایی ضرورت داریم و ضرورت هم است. اما این یک میلیارد نه بدست ما می‌آید و نه ما توانایی مصرف آن‌را داریم".

کمیسیون صحت مجلس نمایندگان از حکومت می‌خواهد تا امکانات لازم را در اختیار وزارت صحت عامه قرار دارد و نیز به نیازمندان کمک کند. 

نجیب الله ناصر رییس کمیسیون صحت مجلس نمایندگان گفت: "وزارت صحت عامه افغانستان باید امکانات داشته باشد، اما اکنون امکانات لازم را ندارد".

جاوید صافی عضو‌مجلس نمایند‌گان گفت: "ولایت‌هایی دیگر را هم که معلومات داریم با مشکلات مواجه استند و تاکنون به آنان توجه نشده است".

یادآوری می کنیم، که تا اکنون در پی گسترش ویروس کرونا، بر چند شهر افغانستان از جمله کابل و‌ هرات محدودیت‌های رفت‌وآمد وضع شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала