Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

10 سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ برتر

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر سادیو مانه - سنگال
سادیو مانه - سنگال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ لیگ برتر فوتبال هت‌تریک هایی انجام شده که در خور توجه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در دنیای فوتبال هت‌تریک‌هایی را بازیکنان انجام داده اند که برخی‌ها قابل توجه هستند و این‌جا در گزارش ما، 10 سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ برتر را بررسی خواهیم کرد.

Футболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
بهترین بازی های فوتبال در 10 سال اخیر + ویدیو

10: فان‌پرسی

منچستریونایتد 4-0 استون‌ویلا

22 اپریل 2003

33 دقیقه

به خاطر دارید وقتی منچستریونایتد خوب بود؟ می توانید شرط بندی کنید که فان‌پرسی انجام دهد. ستاره هالندی در نخستین فصل حضور خود در اولدترافورد قهرمانی در لیگ برتر را به ارمغان آورد و او آن را با یک هت‌تریک عالی مقابل استون ویلا مهر و موم کرد.

 

9: مایکل اوون

لیورپول 3-1 استون‌ویلا

6 سپتامبر 2000

33 دقیقه

مایکل اوون هنگامی که برابر استون ویلا درخشید، نیمه کاره جوانی بود که در نیم ساعت افتتاحیه در آنفیلد به میدان رفت. آن روز هیچ مدافع نمی توانست با او مقابل شود و این واقعیت که او یک ضربه سر از کرنر داشت، بهترین نمونه این امر بود. اوون در دقیقه 32 و ثانیه 16 از رکورد فان‌پرسی عبور کرد.

 

8. مایکل اوون

نیوکاسل 4-1 لیورپول

30 آگست 1998

32 دقیقه

او در آن بازی در ورزشگاه "سنت جیمز پارک" درخشید و نامش را به عنوان جوان 18 ساله نترس ثبت تاریخ کرد. جشن دست و پا زدن او اکنون افسانه ای است اما سرعتی که وی نشان داد واقعاً هیجان انگیز بود.

 

7. یاکوبو

میدلزبرو – پورتموث

15 مه  2004

31 دقیقه

وقتی کاملاً ریتم داشت، یاکوبو نیرویی از طبیعت بود. هیچگاه این نیرو احساس کاملاً کاملتری نسبت به گلزنی که در گذشته در 2004 باعث شد، چهار گل برابر میدلزبرو به ثمر رساند.

 

6: رابی فاولر

لیورپول 4-3 آرسنال

28 آگوست 1994

31 دقیقه

مدتی این هتریک لیگ برتر بود. تنها چهار دقیقه و 33 ثانیه بین گل اول و سوم، عنوان سریعترین هت‌تریک (در یک بازی و نه از شروع ضربه به گل سوم) را برای بیش از یک دهه نگه داشت. آنچه کمتر درباره هت‌تریک مورد بحث قرار می‌گیرد این است که او در 30 دقیقه ابتدایی و 31 ثانیه از گل تساوی، تیمش مقابل آرسنال آن نجات داد.

 

5. اندرو کول

نیوکاسل 3-0 لیورپول

21 نوامبر 1993

30 دقیقه

قبل از اینکه اندرو کول به منچستریونایتد برود او ابتدا با نیوکاسل مورد توجه جدی قرار داشت. در سال 1993 او به طور جداگانه ماگپی‌ها را به سوی پیروزی با هتریک حیرت‌انگیز و قابل توجه مقابل لیورپول همراهی کرد.

 

4: یان‌مارشال

لسترسیتی 4-2 دربی

22 فبروری 1997

27 دقیقه

لستر در اوایل سال 1997 با نتیجه 0-1 برابر دربی برنده شد. سپس یان مارشال مهاجم کهنه کار که در تمام فصل فقط دو گل داشت، تمام توان خود را روی قوچ‌ها رها کرد. مارشال با یک والی شگفت انگیز مساوی کرد و با یک خطای بزرگ دروازه بان، توپ را به لرستر داد و سپس دو گل دیگر برای روباه‌ها به ثمر رساند.

 

3: فِلک جرمین

آرسنال 6-1 سوتهمپتون

7 مه 2003

26 دقیقه

این بازیکن برای آرسنال درخشید و در بازی هیجان انگیز هت‌تریک کرد تا او این‌بار تاریخ را به نامش کند.

 

2 دوایت یورک

منچستر یونایتد 6-1 آرسنال

25 فبروری 2001

22 دقیقه

منچستر یونایتد به طور کامل آرسنال را در سال 2001 نابود کرد. فاصله بین این دو تیم در 13 امتیاز بود، اما هیچ کس انتظار نداشت که اولدترافورد به اندازه خون خود باشد. بعد از گذشت دو دقیقه یورك برای یونایتد گل زد، آرسنال در 14 دقیقه به تساوی کشید اما فقط سه دقیقه بعد، یورک هدایت را به اولدترافورد برگرداند. دیوید بکهام سپس دفاع آرسنال را از هم جدا کرد و یورک یک هت تریک قابل توجه 22 دقیقه‌ای که آرسنال را دفن کرد و باعث افزایش 16 گل در یونایتد شد، را امضا کرد.

 

1: سادیو مانه

سوتهمپتون 6-1 استون‌ویلا

16 مه 2015

16 دقیقه

یورک سریع بود و رکورد سریعترین هت‌تریک را برای 14 سال نگه داشت اما سوابق شکسته می‌شود. قبل از اینکه سادیومانه به لیورپول بپیوندد، وی برای ساوتهمپتون ستاره شد و در پایان فصل اول بازی خود در انگلستان، او اجازه داد با هتریک جالب‌اش مقابل استون ویلا که نه تنها در 16 دقیقه ابتدای مسابقه رخ داد، رکورد شکنی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала