Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بهترین بازی های فوتبال در 10 سال اخیر + ویدیو

© AFP 2023 / Josep LagoФутболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле
Футболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این گزارش به 10 مسابقه جذاب اخیر در طی ده سال گذشته میپردازیم.

10 دیدار خاطر انگیز دنیای فوتبال در طی ده سال گذشته بر میگردد به رقابت های مختلف فوتبال باشگاهی و ملی. بازی های که شاید اگر دوباره آنان را نگاه کنیم، بسیاری از خاطرات فوتبالی مان تازه شود.

1 – آلمان 7 برزیل 1 نیمه نهایی جام جهانی 2014

کمتر کسی فکر میکرد برزیل در خانه آنهم با چنین نتیجه در مقابل آلمان شکست بخورد. آن شب تلخ در بلوهوریزونته هنوز از ذهن برزیلی ها پاک نشده که چطور در خانه و در مقابل هواداران خودی مقابل آلمانی که در همان سال قهرمان جهان هم شد، تحقیر شدند و از صعود به فینال رقابت ها بازماندند.

2 – منچسترسیتی 3 کوئینیزپارک 2 ( قهرمانی سیتی در 2012 )

در حالی که رقابت حساسی میان تیم های شهر منچستر برای کسب عنوان قهرمانی در سال 2012 پای بر جای بود، تیم فوتبال منچسترسیتی در واپسین لحظات و گل آگوئرو بازی را سه بر دو از حریفش برد و با مانچینی قهرمان شد. بازی یونایتد همزمان به پایان رسیده بود و فرگوسن گمان میکرد تیمش قهرمان شده اما آگوئرو قهرمانی را به آبی ها هدیه داد.

3-  بارسلونا 5 رئال مادرید 0 ( سال 2011 )

شاید هنوز هم یکی از تلخ ترین شکست های رئال مادرید در ال کلاسیکو همین شکست تحقیر کننده 5 بر 0 مقابل بارسا است. بارسایی که با گواردیولا در عوج بود موفق شد حریف دیرنه اش را در نیوکمپ شکست دهد تا یکی از سنگین ترین شکست های رئال در ال کلاسیکو را ثبت کند.

4- بارسلونا 6 پاریسن جرمن 1 صعود تاریخی بارسا به نیمه نهایی 2017

شاید طرفداران بارسلونا هنوز این صعود و برد تاریخی را فراموش نکردند. صعودی که با گل ثانیه های واپسین سرجیو روبرتو برای این تیم در نیوکمپ رقم خورد. وقتی پاریسی ها بازی رفت را با نتیجه 4 بر 0 بردند، همه چیز برای بارسا تمام شده بود و فقط یک معجزه نیاز بود تا اّبی اناری ها راهی مرحله بعد شوند.

با این حال در بازی برگشت بارسا با درخشش مثلت آتشینش موفق شد جو بازی به نفع خود کند. هر چند پاریسی ها یکی از گل های خورده را جبران کرده بودند، اما گل روبرتو بارسا را تیم پیروز میدان کرد.

 

5- بارسلونا 3 رئال مادرید 2 ( سال 2017 )

این مسابقه که برمیگردد به دو سال پیش یکی از به یادماندنی ترین مسابقات ال کلاسیکو میان رئال و بارسا در طی چند سال گذشته است.

در این جدال پربرخورد که مثل همیشه سرخیو راموس با دریافت کارت سرخ از بازی اخراج شد و رئال حتی ده نفره گل مساوی دو بر دو به حریفش زد، مسی با حرکتی نمایشی و شوتی دقیق توپ را وارد دروازه رئال کرد و با نمایش پیراهن شماره 10 در برنابئو شب تلخی را برای هواداران در مادرید رقم زد.

6- لیورپول 4 دورتمند 3 صعود لیورپول به نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2016

در این دیدار جذاب و به یاد ماندنی که در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد، لیورپول به شکل عجیبی و با توجه به این که فقط 4 شوت مستقیم به چارچوب داشت موفق شد با نتیجه 4 بر 3 در مقابل حریفش به برتری برسد و راهی 4 تیم برتر این رقابت ها شود.

گل چهارم لیورپول در دقیقه آخر بازی زده شد تا آنفیلدی ها شب رویایی را با حذف دورتمند تجربه کنند.

7- چلسی 2 بارسلونا 2 – نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2012 و حذف بارسلونا

این دیدار جذاب با درخشش فرناندو تورس و صعود دراماتیک چلسی به فینال رقابت ها همراه بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود چلسی به کار خود پایان داده بود. بارسا که در بازی برگشت نیاز به پیروزی با اختلاف دو گل داشت، به این هدف رسید و موفق شد دو بر صفر از حریفش پیشی بگیرد، اما درخشش تورس در این مسابه چلسی را دو گل رساند و بازی دو بر دو مساوی شد تا چلسی در مجموع با نتیجه سه بر دو بارسا را شکست دهد و به فینال رقابت ها راه پیدا کند.

8 – بارسلونا 1 اینتر 0 – حذف بارسا از لیگ قهرمانان ( سال 2010 )

این مسابقه جذاب دیدار برگشت رقابت های لیگ قهرمانان بود که بارسا با وجود برتی یک بر صفر از رقابت ها حذف شد. اینتر در بازی رفت با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شده بود، اما در بازی برگشت با سیستم دفاعی عجیب مورینیو روبه رو شد و در نهایت اینتر با این سرمربی پرتغالی به فینال رقابت ها صعود کرد.

9 – آرسنال 4 نیوکسال 4 – ( سال 2011 )

در این دیدار جذاب ابتدا آرسنال که هفت بازی بدون شکست را سپری کرده بود ابتدا با نتیجه 4 بر 0 از حریف پیش افتاد، اما در نهایت بازیکنان نیوکاسل که خطر سقوط به دسته پایین تر آنان را تهدید میکرد، با کامبکی رویایی به بازی برگشتند و موفق شدند را 4 بر 4 مساوی کنند.

10 - چلسی 2 تاتنهام 2  – هفته دهم لیگ برتر ( سال 2016 )

بدون شک هازارد با درخشش در همین مسابقه یکی محبوب ترین چهره ها برای هواداران تیم فوتبال لسترسیتی تبدیل شد. درخششی که باعث شد تیم فوتبال لسترسیتی با هدایت رانیری به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند.در آن مسابقه همه هواداران لسترسیتی از جمله جیمی واردی منتظر توقف تاتنهام بودند تا این که این اتفاق رخ داد. در این بازی ابتدا تاتنهام با دو گل از میزبانش پیش افتاد اما چلسی با گل های کیهیل و هازارد به بازی برگشت و مسابقه دو بر دو مساوی تمام شد تا همه چیز به سود لسترسیتی رقم بخورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала