خبر پناه بردن صدها هزار سوریایی به طرف ترکیه حقیقت ندارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پناهندگان
پناهندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان روسیه خبر مبنی بر پناه بردن صدها هزار تن سوریائی به طرف ترکیه را رد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای اردوغان توانستند به منطقه خالی از تنش ها ادلب، تخنیک و مهمات زیاد را انتقال دهند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال الگ ژورولیوف رئیس مرکز آشتی کشور های درگیر سوریه اظهار داشته است که قطار تخنیک نظامی و ترانسپورت های مملو از مهمات و سربازان در منطقه خالی از تنش های ولایت ادلب سوریه ملاحظه گردیده است. اما مساعی صدها هزار شهروند محل به طرف ترکیه ملاحظه نگردیده است. را

حمله هوایی مرگبار ترکیه به ادلب سوریه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
حملات هوایی مرگبار ترکیه به ادلب سوریه + ویدیو

جنرال الگ ژورولیوف گفت: "اطلاعات مربوط به جریانات ادعا شده" صدها هزار "غیرنظامی استانی که به دلیل درگیری بین تروریست ها و نیروهای دولتی سوریه در شرق استان (ادلب) در حال حرکت به مرز سوریه و ترکیه هستند ، صحت ندارد." جمعه وزارت دفاع روسیه.

وی تأکید کرد که "هیچ دلیل اثباتیه مانند ویدئو/عکس و یا مدارک دیگری برای ثبوت اظهارات در مورد انتقال مردم به مرز سوریه و ترکیه که ظاهرا" حدود یک میلیون " پناهنده از منطقه خالی از تنش ادلب است ، وجود ندارد.

ژورولیوف گفت: تمام شاهراه های مهم ترانسپورتی در شمال ادلب طی چند هفته گذشته بطور عادی فعالیت می کنند که ترکیه از آن استفاده نموده و قطار های چند کیلومتری تجهیزات نظامی و کامیون های با مهمات را به منطقه خالی از تنش ها انتقال دهد.

رئیس مرکز آشتی روسیه یادآور شد: "با آغاز وخیم تر شدن اوضاع در منطقه خالی از تنش های ادلب، ستیزه جویان گروه های تروریستی به مواضع نیروهای دولت سوریه حمله کردند، مرکز قومانده و کنترل روسیه شب و روز از وضعیت بشر دوستانه در مناطق شمال غربی کشور را نظارت می نماید.

اردوغان از آمادگی عملیات نظامی در ادلب خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از آمادگی عملیات نظامی در ادلب خبر داد

" ژورولیوف گفت که فعلاً تروریست ها، که در پشت ساکنان محل به عنوان سپر انسانی پنهان شده اند ، از راهروهای بشردوستانه که توسط مرکز آشتی احزاب متخاصم و مقامات سوریه به پاسگاه های الحادر در استان حلب سازماندهی شده اند ، تمام مسیرهای دسترسی برای شهروندان سوریائی را مسدود می کنند. " .

ژورولیوف همچنین گفت: "مرکز آشتی احزاب متخاصم در سوریه از ترکیه تقاضا می نماید تا تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از امکان خروج داوطلبانه و ایمن ساکنان مناطق شرقی و جنوبی ولایت ادلب از طریق پسته های باز به مناطق تحت کنترل دولت سوریه انجام دهد."

ارتش روسیه ادعا کرد که ارتش سوریه در حال پاسخ دادن به حملات شبه نظامیان است.

منطقه فرسایش ادلب علاوه بر استان ادلب با همین نام ، بخشی از سرزمین های استان های همجوار - لاذقیه ، حما و حلب را نیز شامل می شود.

در 19 فبروری، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواست كه دمشق نیروهای خود را به سمت مواضع پیش از حمله در ادلب عقب نشینی دهد، و تهدید كرد كه در غیر این صورت عملیات نظامی كامل را در شمال سوریه آغاز خواهد كرد. وی موضوع زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در ادلب را اعلام نموده گفت: این می تواند "ناگهان یک شب" آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала