دانشمندان: کرونا ویروس هنوز به اوج خود نرسیده است

© REUTERS / Jason LeeЖенщина с ребенком в медицинских масках на одной из улиц Пекина
Женщина с ребенком в медицинских масках на одной из улиц Пекина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان چینی می‌گویند که اپیدمی کرونا ویروس هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است.

 به گزارش اسپوتنیک، شمار قربانیان بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است. این در حالی است که کارشناسان مسائل پزشکی چین بر این باورند که هنوز نقطه اوج ابتلا به بیماری کرونا در چین فرا نرسیده است.

بر اساس ارزیابی مسئولان پزشکی چین، نقطه اوج ابتلا به این بیماری در آن کشور در واپسین روزهای ماه فبروری فرا خواهد رسید.

رئیس کمیته ویژه مبارزه با شیوع ویروس کرونا  در وزارت بهداشت چین با ابراز این مطلب افزود: فرارسیدن به نقطه اوج ابتلا به بیماری کرونا به معنای نقطه چرخش در مقابله با این بیماری نیست. پیش بینی می‌شود که کنترل ابتلای بیماری کرونا تا ماه آپریل سال جاری ادامه یابد.

راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس

وزارت بهداشت چین اخیرا اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 1900 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است که شمار مبتلایان را به رقم بی سابقه نزدیک به 70 هزار مورد رساند.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала