خلیلزاد در پاکستان: از خاک دوکشور نباید بر ضد یکدیگر استفاده شود

© AP Photo / Jacquelyn Martin خلیلزاد در پاکستان: از خاک دوکشور نباید بر ضد یکدیگر استفاده شود
 خلیلزاد در پاکستان: از خاک دوکشور نباید بر ضد یکدیگر استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در دیدار با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان تأکید نموده که خواسته آمریکا این است که دو کشور پاکستان و افغانستان باید با یکدیگر روابط نیک داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که هم اکنون در پاکستان به سر می‌برد تاکید کرده که خاک پاکستان و افغانستان نباید بر ضد یکدیگر استفاده شود.

او گفته که افغانستان و پاکستان در منطقه برای انکشاف اقتصادی، تجاری و ترانزیتی خود به روابط نیک نیاز دارند، نه این‌که بر ضد همدیگر عمل کنند.

خلیلزاد همچنین با اشاره به این‌که توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در مرحله امضا رسیده، گفته که امیدوار است این توافقنامه هرچه زودتر زمینه را برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی فراهم کند.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: پاکستان به روند صلح افغانستان مساعدت نمود

فرستادۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، به این باور است که از فرصت پیش آمده در کاهش خشونت‌ها، برای پایان دادن به جنگ‌های بیش از چهاردهه در افغانستان باید درست بهره برداری شود.

در همین حال،منابع می‌گویند که پس از امضای توافق میان آمریکا و طالبان، گفت‌وگوهای میان افغانان – حکومت افغانستان، سیاسیون و گروۀ طالبان – آغاز شوند.

این در حالی است که روز گذشته نشستی در مورد آینده بهتر مهاجران افغان در پاکستان، با اشتراک سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، آنتونیو گوتریش سرمنشی عمومی ناتو و عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد. زلمی خلیلزاد نیز در این نشست حضو داشت.

آقای دانش از پاکستان خواست که در روند صلح افغانستان صادقانه همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала