عمران خان: پاکستان به روند صلح افغانستان مساعدت نمود

© Photo / Imran Khan/facebookImran Khan
Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان از تمایل کشورش برای برقراری صلح در افغانستان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Geo TVعمران خان، نخست‌وزیر پاکستان  در سخنرانی خود در نشست ویژه که در رابطه به پناهجویان افغان در پاکستان برگزار شد، ابراز داشت: کشورش خواستار پایان جنگ در افغانستان است و اسلام‌آباد بیشتر از هر زمان دیگری نقش تسهیل‌کننده در روند صلح این کشوررا داشته‌است.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه گفت: او امیدوار است گفتگوهای صلح نتیجه بدهد.

این روزنامه به نقل از نخست وزیر پاکستان نوشت: "من اطمینان دارم كه مردم افغانستان بیش از سایرین از جنگ و خونریزی رنج برده اند، من دعا می كنم كه مذاكرات صلح بالاخره با موفقیت به پایان برسد".

عمران خان: پاکستان در هیچ جنگی شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: پاکستان دیگر در هیچ جنگی شرکت نمی‌کند

شایان ذکر است که مقامات رسمی اسلام آباد در مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان نقش میانجی‌گری فعالی را بازی نموده طرفین در تلاشند تا به آتش بس برسند.

نخست وزیر پاکستان افزود، هراس افگنی به مردم زیان رسانده است. یک راهی که دو کشور می‌تواند رفاه را برای مردم خود به ویژه در دو طرف خطر دیورند تامین کنند، داشتن روابط صلح آمیز است؛ برای بازسازی بخش‌هایی که جز پاکستان شده‌اند و برای شغل یابی به آنان باید در افغانستان صلح بیاید.

 این در حالی است که رییس جمهور غنی دو روز پیش در نشست امنیتی مونیخ گفت که در روند صلح، پاکستان باید روی دو موضوع پناهگاه‌های امن تروریستی در پاکستان و امنیت منطقوی با افغانستان بحث کند و به توافق برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала