ایزدیار: شهروندان افغانستان هیچ اعتمادی به «صلح امریکایی» ندارند

© Sputnik / Pouya Mamaganiایزدیار: شهروندان افغانستان هیچ اعتمادی به «صلح امریکایی» ندارند
ایزدیار: شهروندان افغانستان هیچ اعتمادی به «صلح امریکایی» ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت، که شهروندان افغانستان توافقی را می خواهند که در آن آینده آنان روشن باشد.
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ایزدیار از سرایت ناامنی‌های نورستان و بدخشان به پنجشیر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنای افغانستان، در نشست عمومی امروز یکشنبه (۲۹ جدی) گفت: مردم افغانستان هیچ اعتمادی نسبت به آینده توافق صلح میان امریکا و طالبان ندارند، چراکه جزییات این گفت‌وگوها برای مردم و دولت افغانستان مبهم است و به آینده آن امیدی نداریم.

معاون اول مجلس سنا افغانستان تاکید کرد: دولت باید از امریکایی‌ها بخواهد تا جزییات این گفت‌وگوها را در اختیار آنها قار دهد و این حق مردم است که بدانند چه نوع توافقی قرار است میان امریکا و طالبان صورت گیرد.

ایزدیار تصریح کرد: مردم افغانستان توافق صلحی را می‌خواهند که در آن آینده‌ مردم روشن باشد و مذاکرات بین افغانستانی ها و آتش بس عمومی را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان درباره «کاهش خشونت» را اصلاحی دانست، که در حقوق و قانون هیچ تعریفی برای آن در نظر گرفته نشده و آن را یک «سراب» خواند که خواسته‌های مردم را نمی‌تواند برآورده کند.

به گفته وی، طالبان می‌خواهند به بهانه کاهش خشونت، تجدید نیرو کنند و در بهار و تابستان سال آینده منسجم تر در برابر نیروهای دولتی افغانستان به جنگ بپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала