هشدار ایزدیار از سرایت ناامنی‌های نورستان و بدخشان به پنجشیر

© Photo / بنیاد شهید احمد شاه مسعودآرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته معاون مجلس سنا، اگر در راستای تامین امنیت ولسوالی‌ها همجوار پنجشیر با بدخشان و نورستان توجه جدی صورت نگیرد، این ولسوالی‌ها به لانه تروریستان تبدیل شده و کابل را تهدید خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سناتوران که در چهارماه گذشته با استفاده از رخصتی های زمستانی به ولایت‌های شان رفته بودند گزارش کاری خود را در نشست امروز مجلس سنا ارایه کردند.

سناتوران پنجشیر و کاپیسا در نشست عمومی امروز (یکشنبه ۲۲ ثور) مجلس سنا گزارش کاری خود در چهار ماه گذشته را به مجلس سنا ارایه کردند.

بازداشت یک فرمانده داعشی در پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت یک فرمانده داعشی در پنجشیر

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا و سناتور ولایت پنجشیر از احتمال افزایش نا امنی‌ها در این ولایت ابراز نگرانی کرد و گفت که ولسوالی های همجوار با بدخشان و نورستان در معرض تهدید شدید امنیتی می‌باشند.

او خاطر نشان کرد که اگر در راستای تامین امنیت این ولسوالی ها اقدامات جدی روی دست گرفته نشود؛ احتمال دارد که به زودی لانه تروریستان شده و مرکز پنجشیر و حتا کابل را تهدید کنند.

ایزدیار اشاره کرد که هم‌اکنون مهاجرین زیادی از بدخشان به علت نا امنی به ولسوالی پریان پنجشیر آواره شده اند که دولت باید رسیدگی به آنان را نیز در اولویت خود قرار دهد.

او خواستار ایجاد قطعه پولیس محلی در این ولایت کرد و افزود که با تشکیل پولیس محلی در پنجشیر از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت به شکل قابل ملاحظه‌ی جلوگیری به عمل می آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала