سپردن پیمان واردات گندم هند به واحد عملیاتی ارگ

© Wikipedia سپردن پیمان واردات گندم هند به واحد عملیاتی ارگ
 سپردن پیمان واردات گندم هند به واحد عملیاتی ارگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیده ‌بان شفافیت افغانستان از سپردن پیمان واردات بیش از ۷۰هزار متریک تُن گندم کمک شدۀ هند به واحد عملیاتی ریاست‌جمهوری انتقاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلاوع نیوز، دیده‌ بان شفافیت افغانستان، می‎گوید که ادارۀ تدارکات ملی که در رآسش رییس‌جمهور غنی است، این پیمان بیش از پانزده میلیون دالری را از یک نهاد حکومتی گرفته و بدون داوطلبی به نهاد دیگر حکومتی سپرده‌است.

اکرام افضلی، رییس دیده‌بان شفافیت افغانستان گفت: «لغو این پروسه و متهم کردن شرکت‌ها به تضاد منافع به شکل بسیار غیرشفاف انجام شده و نیاز است شواهدی که در قسمت تضاد منافع – اگر وجود داشته باشد – تأیید مستقل صورت بگیرد».

وزارت زراعت، پنج شرکت را برای وارد کردن این مقدار گندم کمک شدۀ هند به ادارۀ تدارکات ملی معرفی کرده بود. اما، ادارۀ تدارکات ملی، می‌گوید که به علت وجود مشکلات در سندهای این شرکت‌ها، این پیشنهاد را رد کرده‌است.

رامین ایاز، مسؤول ارتباطات ادارۀ تدارکات ملی در این باره اظهار داشت: «کمیسیون تدارکات ملی تصمیم گرفت که ادارۀ عالی بررسی باید تمامی جوانب این قضیه را بررسی کند و پس از آن بخاطر استجالیت این پروژه، این پرژه به واحد عملیاتی و انکشاف ملی ریاست‌جمهوری راجع گردید».

معرفی فرد سه پرونده ای توسط غنی به دو مقام مهم  - اسپوتنیک افغانستان
معرفی فرد سه پرونده ای توسط غنی به دو مقام مهم

اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت زراعت نیز بیان داشت: «بعد از این‌که هندوستان حدود ۷۵هزار متریک تن گندم را از طریق بند کاندولای هند به چابهار انتقال بدهد، روند انتقال  آن از چابهار به نیم روز و سپس به ولایات و شهرها شروع می‌شود».

با این حال، شماری از نماینده‌گان مجلس نیز بر شفافیت در قراردادهای دولتی تأکید می‌ورزند و می‌گویند که حکومت نباید از نفوذش برای گرفتن قراردادها استفاده کند.

ادارۀ تدارکات ملی، وزارت زراعت را متهم می‌سازد که شرکت‌های غیرمعتبر که دو شرکت آن مربوط یک خانواده بودند - را برای گرفتن قرارداد وارات گندم هند، به این نهاد معرفی کرده‌است، اما تا اکنون وزارت زراعت در این باره چیزی نه گفته است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала