روسیه: عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق نقض حاکمیت این کشور است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق نقض حاکمیت این کشور است
روسیه: عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق نقض حاکمیت این کشور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نماینده دومای دولتی « پارلمان روسیه» معتقد است که امتناع آمریكا به خروج نیروهای خود از عراق به مثابه نقض حاکمیت ملی و اشغال این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرد که تصمیم پارلمان (مجلس ملی) عراق برای خاتمه حضور نظامیان خارجی در این کشور، یک واکنش طبیعی و قانونی در برابر نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا، با ترور جنرال ارشد ایرانی، "قاسم سلیمانی" در خاک عراق است که می تواند باعث نگرانی سایر متحدین واشنگتن در منطقه شود که شاید چنین اقدامی باز تکرار شود.

تأیید حمله به پایگاه های ائتلاف آمریکا در عراق  - اسپوتنیک افغانستان
تأیید حمله به پایگاه های ائتلاف آمریکا در عراق

وی گفت: «پارلمان عراق به ضرورت خروج نیروهای ائتلاف به سرکردگی ایالات متحده رای داده است. این یک واکنش طبیعی و کاملاً قانونی به نقض آشکار حاکمیت این کشور از طرف واشنگتن است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با صدور مجوز عملیاتی برای "ترور وحشیانه" یکی از مقامات نظامی بلندپایه ایرانی و ادامه تهدیدات درباره امکان وارد آوردن حملات جدید، در حقیقت "از خط قرمز" عبور کرده است.»

اسلوتسکی اضافه کرد: «مقامات واشنگتن باید فهمیده باشند که چنین خیانت‌هایی به اعتماد مقامات بغداد به آنها، عواقب بسار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از کشورهای دیگر که حضور نظامی آمریکا در آن وجود دارد، اکنون ممکن است در باره اینکه آیا پنتاگون تصمیم به از بین بردن برخی مقامات سایر کشورهایی که برای رهبران آمریکا نامطلوب هستند در قلمرو آن بگیرد، نگران شده‌اند.»

این مقام پارلمانی تاکید کرد که اکنون واکنش مناسبی به هر شکل باید از طرف شورای امنیت سازمان ملل به این مسئله صورت بگیرد، چرا که چنین تحریکاتی را نمی توان نادیده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала