تأکید رهبر کوریای شمالی برای اقدامات امنیتی "فعال و تهاجمی"

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر North Korean leader Kim Jong-un
North Korean leader Kim Jong-un - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی خواستار "تدابیر مثبت و تهاجمی" برای تضمین امنیت در آستانه اتمام ضرب‌الاجل مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس خبری مرکزی کوریا "کی‌سی‌ان‌ای"، کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی اخیرا با مقام‌های ارشد حزب کارگران کشورش برای رایزنی در مورد مسائل سیاسی تشکیل جلسه داد.

آژانمس خبری مرکزی کوریا، بدون ارائه جزئیات گزارش داد که دراین جلسه رهبر کوریای شمالی برای کسب اطمینان کامل از حق حاکمیت و امنیت بر لزوم اتخاذ "تدابیر مثبت و تهاجمی تأکید کرد و   پیشنهادات خود را مبنی بر اقدامات لازم در حوزه‌های روابط خارجی، صنعت مهمات و نیروهای مسلح مطرح کرد.

هشدار کوریای شمالی: آمریکا بابت انتقادات اخیر خود بهای سنگین خواهد پرداخت - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: آمریکا بابت انتقادات اخیر خود بهای سنگین خواهد پرداخت

براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون همچنین درباره مسائل اقتصادی و مدیریت کشور بحث کرد. این در حالی است که کوریای شمالی، اخیرا  بابت تحریم‌های بین‌المللی بر سر برنامه‌های هسته‌ای خود از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گرفته است. طبق این گزارش، او وظایفی را برای "اصلاح فوری این وضعیت وخیم در بخش‌های مهم صنعتی این اقتصاد ملی" ارائه داد.  

کوریای شمالی از واشنگتن خواسته است تا رویکرد جدیدی برای از سرگیری مذاکرات ارائه دهد و هشدار داده است که چنانچه ایالات متحده در تحقق انتظارات آن ناکام بماند، ممکن است "مسیر جدید" نامشخصی را دنبال کند. فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند، این اقدام می‌تواند شامل آزمایش یک موشک دوربرد باشد که کره‌شمالی از سال 2017 در کنار آزمایش‌ کلاهک‌های هسته‌ای، آن را تعلیق کرده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала