کوریای شمالی: آمریکا بابت انتقادات اخیر خود بهای سنگین خواهد پرداخت

© Sputnik / Iliya Pitalevهشدار کوریای شمالی: آمریکا بابت انتقادات اخیر خود بهای سنگین خواهد پرداخت
هشدار کوریای شمالی: آمریکا بابت انتقادات اخیر خود بهای سنگین خواهد پرداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی درباره بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کوریا به دلیل اظهارات مقامات آمریکایی در مورد حقوق بشر در این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کوریای شمالی، امروز (شنبه) به انتقاد ایالات متحده آمریکا به وضعیت حقوق بشری این کشور اعتراض کرده و تاکید کرد، "توهین کلامی" واشنگتن صرفا موجب وخامت تنش‌ها در شبه جزیره کوریا خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه این کشور، هشدار داد که اگر ایالات متحده قصد دارد با اشاره به مشکلات حقوق بشری آن از سیستم دولت کوریای انتقاد کند "بهای سنگینی " پرداخت خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه نقض‌های حقوق بشری "دیرینه و ادامه‌دار" کوریای شمالی را با صدور قطعنامه‌ای سالانه که مورد حمایت ده‌ها کشور از جمله ایالات متحده بود، محکوم کرد و اعتراض نماینده کوریای شمالی در سازمان ملل را برانگیخت.

کوریای شمالی در هفته‌های برخی آزمایش‌های تسلیحاتی را انجام داد و شماری از کارشناسان می‌گویند پیونگ‌یانگ ممکن است زمینه آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما را فراهم کند و این روند می‌تواند آن را در مسیر رویارویی با ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

 کوریای شمالی بارها از آمریکا خواسته است تا پیش از مذاکرات بیشتر از رویکرد و "سیاست خصمانه" خود دست بکشد و هم‌زمان ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی که خود کوریای شمالی برای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای تعیین کرده است، نزدیک می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала