اسپر: برای خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان حتمی نیست

© REUTERS / Leah Millisاسپر: برای خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان حتمی نیست
اسپر: برای خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان حتمی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می‌گوید که به دلیل اهمیت رقابت راهبردی با چین، سربازان آمریکایی حتی بدون توافق صلح با طالبان از افغانستان خارج خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر  وزیر دفاع آمریکا درصحبت با خبرگزاری france24 فرانسه گفت: به دلیل اهمیت رقابت راهبردی با چین، سربازان آمریکایی حتی بدون توافق صلح با طالبان از افغانستان خارج خواهند شد.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ به زودی 4 هزار سرباز این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.

اسپر در ادامه افزود: «اسکات میلر» فرمانده نظامیان خارجی در افغانستان اعتقاد دارد که با تعداد کمتری از سربازان قادر است ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را ادامه دهد.

وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت

وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد: ماموریت ضد تروریسم و همچنین آموزش و مشاوره ارتش افغانستان با نیروهای کمتری انجام خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سربازانی که از افغانستان خارج می‌شوند به آمریکا بازگشته یا به منطقه آسیا پاسفیک برای مواجه با چین به این منطقه اعزام خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا راه‌حل بحران افغانستان را توافق سیاسی عنوان کرد و گفت: تنها راه پایان بحران افغانستان توافق سیاسی میان دولت و طالبان است، اما بدون توافق با طالبان نیز ما تعداد سربازان در افغانستان را کاهش خواهیم داد.

اسپر در رابطه با کاهش نیروهای نظامی افزود: هیچ دستوری تاکنون در این رابطه صادر نشده و باید رئیس جمهور نظر نهایی را اعلام کند.

ترامپ ماه گذشته در سفر به افغانستان اعلام کرد که نیروهای این کشور به 8 هزار نظامی کاهش پیدا کرده و این احتمال وجود دارد که تعداد بیشتری از نظامیان خارج شوند.

در حال حاضر 13 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان وجود داشته و قرار است به زودی تعداد این نظامیان کاهش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала