وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت

© REUTERS / Leah Millisوزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت
وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با ادامۀ مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا یگانه راه ختم جنگ افغانستان را دست‌یابی به یک "توافق سیاسی" می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا شب گذشته(یک شنبه، ۱۷قوس) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته است که اگر امریکا، طالبان و حکومت افغانستان به یک توافق سیاسی برسند، اقدام خوب خواهد بود.

اسپر افزوده است، امریکا حدود ۱۸ الی ۱۹ سال است که در افغانستان حضور دارد و تنها راه حل این جنگ یک توافق سیاسی است.

وزیر دفاع طی سفر اعلام ناشده وارد افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا طی سفر اعلام ناشده وارد افغانستان شد

او تاکید کرده که اگر امریکا، طالبان و حکومت افغانستان به یک توافق برسند و اطمینان حاصل شود که دیگر افغانستان پناه‌گاه امنی برای تروریستان نخواهد بود، آن وقت این توافق به امریکا اجازه می‌دهد تا نظامیان‌ خود را برای تهدیدهای دو کشور، که امریکا در دراز مدت نگران آن است، آماده کند.

این اظهارات وزیر دفاع امریکا در حالی مطرح شده که دور تازه ای از گفتگوهای صلح امریکا و طالبان در قطر وارد سومین روز خود شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ناوقت دیروز در صفحه تویترش گفته است در صورتی که توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان نهایی و امضا شود، "گروه طالبان زمینه خروج به نیروهای خارجی از افغانستان را فراهم خواهند ساخت."

آقای شاهین همچنان گفته است که مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان با حضور انس حقانی در قطر ادامه دارد و این مذاکرات امروز (دوشنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала