جزئیاتی از چهارمین روز نشست طالبان و امریکا در قطر

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفتگوهای امریکا و طالبان در قطر وارد چهارمین روز شد. منابع می‌گویند که دو طرف هنوزهم در باره مسایلی چون، کاهش خشونت ها، آتش بس و گفتگوهای میان افغانان به توافق نرسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سخنگوی دفتر طالبان در قطر می‌گوید که گفتگوها میان نماینده گان امریکا و طالبان در دوحه در باره چگونگی امضای توافق نامه ادامه دارند و در هنگام امضای این توافق نامه وزیران خارجه شماری از کشورها و نیز نماینده‌گان نهادهای جهانی به ویژه سازمان ملل متحد به قطر دعوت خواهند شد.

طالبان می‌گویند که اکنون در باره جزییات توافق نامه صلح و نیز راهکار های عملی شدن این توافق نامه بحث نمی شود و همه چیز در این باره نهایی شده است و اکنون تنها در باره چگونگی امضای این توافق نامه بحث می شود.

دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
منبع: آمریکا و طالبان به امضای توافق‌نامه صلح نزدیک شده اند

به باور طالبان موضوع آتش بس در گفتگوهای میان افغانان توافق خواهد شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، گفت: «پس از امضای توافق نامه، گفتگوهای بین الافغانی به زودی آغاز می‌شوند و در آنجا در کنار موضوعات دیگر در باره آتش بس نیز گفتگو می‌شود».

برخی از منابع آگاه از این گفتگوها می‌گویند که گنجانیدن موضوعاتی چون کاهش خشونت‌ها، آتش بس و گفتگوهای میان افغانان در این توافق نامه هنوز هم از موضوعات جنجال بر انگیز میان دو طرف هستند.

مولوی عبدالشکور مطمین، رییس کمیته ملی المپیک در زمان طالبان، گفته است: «امریکاییان می گویند که پیش از امضای توافق نامه صلح باید در باره آتش بس، کاهش خشونت ها و گفت و گو های بین الافغانی نیز توافق صورت بگیرد، اما طالبان این موضوع را نمی پذیرند و بحث در همین باره است.»

در کنار آتش بس، کاهش خشونت ها هم یکی از بحث های مهم میان امریکا و طالبان است و کاهش خشونت ها به این معنا است که پس از توافق در این باره، طالبان از راه اندازی عملیات های بزرگ، حمله های انتحاری در شهرها، عملیات ها در برابر شهر های بزرگ و عملیات ها در شاهراه ها خود داری خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала