کمیسیون: با نامزدان و ناظران انتخابات نشست مشترک برگزار می شود

© Photo / IECکمیسیون: با نامزدان و ناظران انتخابات نشست مشترک برگزار می شود
کمیسیون: با نامزدان و ناظران انتخابات نشست مشترک برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است که حدود 70 تن از نمایندگان دسته های انتخاباتی، ناظران انتخاباتی در این نشست اشتراک داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در پی تداوم جنجال های انتخاباتی و تاخیر در اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات و شماری از نامزدان انتخابات و نهاد های دخیل، در روند انتخابات نشست مشترکی را برای دریافت راه حل به این جنجال برگزار می کنند.

قرار است که حدود هفتاد تن از نمایندگان دسته های انتخاباتی، ناظران انتخابات، جامعه مدنی و دیگر نهاد های ذخیل در روند انتخابات در نشست فردا شرکت کنند.

کمیسیون انتخابات: نامزدان و ناظران نشست مشترک برگزار می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: نامزدان و ناظران نشست مشترک برگزار می‌کنند

اما برخی از دسته های انتخاباتی آن چه را فراهم نشدن زمینه پوشش زنده این نشست و نبود زمینه برای گفتگوهای آزاد میان دسته های انتخاباتی و کمیسیون انتخابات می دانند، در نشست فردا اشتراک نخواهند کرد.

دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار، این نشست را نمادین می خواند و می گوید که این نشست در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

همایون جریر، عضو دستۀ انتخاباتی گلبدین حکمتیار گفت: "این جلسه، یک جلسۀ بسیار شکلی و تشریفاتی است؛ در این جلسه شرکت نمی‌کنیم".

ارگ: نتایج انتخابات به میل و سلیقه نامزدان اعلام نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: نتایج انتخابات به میل و سلیقه نامزدان اعلام نخواهد شد

دسته انتخاباتی داکتر عبدالله نیز در باره چگونگی برگزاری این نشست انتقاد دارد و می گوید که باید رسانه ها هم حضور داشته باشند، نباید پیشت درهای بسته این نشست برگزار شود.

نور رحمان اخلاقی، عضو دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله اظهار داشت: "امروز دربارۀ پخش زنده و دربارۀ این‌که طرف‌های بحث روشن باشند و هردو طرف فرصت داشته باشند و متأسفانه تا جایی‌که من می‌دانم، کمیسیون یک دفاع قانونی ندارد، از عملکردش دارد فرار می‌کند".

یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان نیز بیان داشت: "مواردی‌که دارند به‌عنوان نکات اعتراضی و استنباط از قانون و طرزالعمل، باید بسیار واضیح و روشن در حضور اشتراک کننده‌ها بیان کنند".

اورنگ زیب، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در این نشست رسانه‌ها حضور خواهند داشت: "رسانه‌ها حضور می‌داشته باشند و در حضور رسانه‌ها این موضوعات مطرح می‌شود".

این همه در حالی است که پس از دونیم ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات قادر به اعلام نتایج نخستین این انتخابات نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала