زندگی در مریخ

© Photo / HI-SEAS زندگی در مریخ
 زندگی در مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک شرکت کننده در آزمایش ناسا در سال 2015 برای تمثیل فرود آمدن در مریخ و ایجاد مستعمره، در مقاله خود می گوید که طی ماه ها زندگی کردن در یک گنبد در وسط بیابان سرخ خود را چگونه احساس می کند، کار سخت، صرفه جویی غذا و انرژی و از همه مهمتر درک این موضوع است که هر یک از اعضای عمله برای دیگران اهمیت حیاتی دارد.

شینا گیفورد (Sheyna Gifford) و کوری س. پاویل (Corey S Powell)

 در مطلب منتشره در نشریه Aeon (انگلستان) می نویسند، در گنبد سفید در یک تپه عاری از گیاهان، شش نفر از ما بررسی می کنند که زندگی - در یک مستعمره مریخ چگونه است. و ما چه چیز را معلوم نمودیم.

40 سال پیش ناسا دریافته بود که می شود در مریخ زندگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
40 سال پیش ناسا دریافته بود که می شود در مریخ زندگی کرد

من دقیقاً به یاد ندارم که آدام هنگام بیدار شدن از خواب در روی زمین خود را چگونه احساس میکند. پنج ماه از زمان تجربه "فرود روی مریخ" گذشته است و هر روز جدید را در یک گنبد سفید در وسط یک میدان مواد مذاب سرخ، با این سوال آغاز می کنم: آیا انرژی کافی برای تسخین خواهیم داشت؟ آیا هوا به ما اجازه می دهد لباسهای فضایی را بگذاریم و گلخانه ها را بررسی کنیم؟ آیا سیستم تهویه من کار خواهد کرد؟

در حالی که تمام این افکار در ذهن من در حال چرخش است، من به فکر نوشیدن یک پیاله چیزی گرم می خوابم. انتظار دارم اخبار مربوط به وات ها انرژی، میلی متر ستون سیماب، فیصدی رطوبت و درجه سانتیگراد را بشونم. من می فهمم چه اتفاقی در طول شب در ایستگاه و اطراف ما افتاده است و چقدر انرژی تا پایان روز مانده است. صدای زوزه در سیستم های هیدروپونیک را میشنوید، می بینید که چگونه چراغ ها برای روشنایی گیاهان در آزمایشگاه بیولوژیکی ما روشن اند. تمام اعضای عمله یکسان طی پنج ماه از صبح تا شام کار میکنند. نمای سنگ زار ها در خارج بطور دایمی جهان خصمانه و بسیار مرموز ما را یادآوری میکنند که در آن تصمیم گرفتیم یک سال را به عنوان بخشی از آزمایش برای بررسی ویژگی های زندگی در مریخ سپری کنیم.

دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند

با فکر کردن در مورد پرواز به مریخ، من چیزهای زیادی را تصور میکردم. من مدت طولانی تمرین کردم و برای سفر به مریخ آماده می شوم. معلوم است که مریخ فقط مکانی است که روی سطح آن گنبد جابجا میشود. گنبد خود یک جعبه معمولی با معجزات است. با بسته شدن دریچه، جهان به 111 متر مربع با امکانات ذخیره سازی، اتاق هایی با تجهیزات و داروهای علمی، برای شش انسان کافی می باشد. ما یک واحد کل را تشکیل می دهیم، چیزی که بصورت دقیق مشخص شده نمی تواند، اما کاملاً درک شده میتواند. ما یک ذهنیت جمعی قدرتمندیم و گذشته پیچیده داریم. ما عقاید، ترجیحات و تمایلات مختلفی داریم. این محتوای این جهان – خودمان- است.

چتر نجات در ایستگاه مریخ باز نشد - اسپوتنیک افغانستان
چتر نجات در ایستگاه مریخ باز نشد

وقتی فردا از خواب بیدار می شوم، کل جهان در حدود شنوایی گوش هایم قرار خواهد داشت. من قبلاً هرگز این را تجربه نکرده بودم. و هر کجا که در آینده در زمین بروم، دیگر آن را تجربه نخواهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала