دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند

© Photo / NASA/JPL-Caltechدانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند
دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان دانشگاه جنوب – شرق نووا در امریکا از نخستین موجوداتی که سیاره مریخ را استعمار خواهند کرد، نام برده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science Alert، دانشمندان دانشگاه جنوب – شرق نووا در ایالات متحده امریکا به این باور اند که نخستین موجوداتی که سیاره مریخ را استعمار خواهند کرد، مکروب‌ها و ویروس‌ها، قبل از اینکه انسان‌ها در این کره جابجا شوند.

دانشمندان: 3 میلیارد سال پیش ترسناک‌ترین سونامی فضایی در مریخ رُخ داده است

- اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: ترسناک‌ترین سونامی فضایی در مریخ رُخ داده است

چنانکه این نشریه نوشته است، مفکوره استعمار مریخ توسط میکروارگانیزم‌ها برخلاف اصول چندین ساله است که به آلودگی این سیاره اجازه نمی‌دهند، می‌باشد. قبل از اینکه دستگاه‌ها به فضا فرستاده شوند، آنها باید نخست پروسه ضد عفونی را سپری نمایند که با این کار می‌توان، محیط مورد مطالعه را در حالت اصلی آن حفظ کند. رفتن به مریخ همراه با مکروب‌های زمینی، عملیات جستجوی علایم زندگی قدیمی در این سیاره را با مشکل مواجه می‌سازد.

دانشمندان به این باور اند که آغاز پروسه زمین‌سازی در سیاره سرخ به کمک میکروارگانیزم‌ها اجتناب ناپذیر است، و بدون آلودگی قصدی، استعمار مریخ ناممکن خواهد بود.

به عنوان نخستین مستعمرین مریخ، میکروارگانیزم‌های اکستریموفیل – مکروب‌های تک سلولی که قادر به زندگی در سخت‌ترین شرایط محیطی اند، خواهند بود. با وجود این، دانشمندان حدس می‌زنند که این کار می‌تواند به پروسه زمین‌ساختن ضرر وارد کند.

به باور دانشمندان، استفاده از باکتری‌ها و دیگر موجودات زندگی و همچنان تولید مثل آنها، باعث تغییر ترکیب اتموسفیر و تغییر شکل طبیعی سیاره شده، آنرا برای جابجایی انسان‌ها مساعد خواهد شد.