افشای پلان مکرون؛ تبدیل شدن به مهرهٔ کلیدی اروپا

© REUTERS / Ludovic Marinافشای پلان مکرون؛ تبدیل شدن به مهرهٔ کلیدی اروپا
افشای پلان مکرون؛ تبدیل شدن به مهرهٔ کلیدی اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد کشورش را به جای آلمان به عنوان یک قدرت پیشرو در اروپا تبدیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تلاش دارد فرانسه را به جای آلمان به عنوان یک قدرت پیشرو در اروپا تبدیل کند.

واکنش سران اروپا به اظهارات اخیر امانوئل مکرون - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سران اروپا به اظهارات اخیر امانوئل مکرون

بلومبرگ خاظر نشان می‌شو، دستیاران رئیس‌جمهور مکرون به این باورند که به اندکی تلاش می‌تواند توجه را به خود جلب کرد و باعث آزردگی بین متحدین شد. نمونه این مورد، اظهارات وی در باره «مرگ مغزی» ناتو است. در همین حال، فرانسه نباید اجازه عضویت کشورهای جدید در اتحادیۀ اروپا را بدهد و آزادی جابجایی در درون اتحادیه را مورد بازبینی قرار بدهد.

بر اساس استراتیژی مکرون، هرکاری برای تضعیف نقش امریکا در ناتو برای فرانسه سودآور خواهد بود. همچنان از نگاه رهبر فرانسه، روسیه یک متحد خوب برای این کشور است که می‌تواند توازن قوا را از اورازیا تغییر بدهد، به شرطی که به جای چین با پروژه‌های اروپایی همکاری کند.

در ماه نوامبر، رئیس‌جمهور مکرون اعلام کرد که ناتو تحت «مرگ مغزی» قرار دارد. به عقیده وی، امریکا به طور فزاینده‌ای از اروپا رو برمی‌گرداند. رئیس‌جمهور فرانسه گفت که وقت آن رسیده است که اروپا از خواب بیدار شود و قدرت خود را خودش در دست بگیرد، زیرا اکنون در «لبه پرتگاه» قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала