واکنش سران اروپا به اظهارات اخیر امانوئل مکرون

© AP Photo / Markus Schreiberواکنش سران اروپا به اظهارات اخیر امانوئل مکرون
واکنش سران اروپا به اظهارات اخیر امانوئل مکرون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم آلمان و دبیر کل ناتو به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد «مرگ مغزی ناتو» واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده است، گفت که با ارزیابی رئیس جمهور مکرون موافق نیست.

مرکل: «به نظر من، سخنان مکرون زیاده از حد و خشن هستند. و این ارزیابی با دیدگاه من مطابقت ندارد.»

به گفته خانم مرکل، علیرغم اینکه ناتو عاری از مشکلات نیست، اما سخنان رئیس جمهور فرانسه در مورد ناتو دور از واقعیت میباشند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو ضمن تایید سخنان خانم مرکل افزود که ناتو یک ائتلاف نیرومند است و امریکا و اروپا بطور مشترک دفاع جمعی را شدت خواهند بخشید.

استولتنبرگ: «من با صدراعظم آلمان موافق هستم. ائتلاف قوی است، ایالات متحده، امریکای شمالی و اروپا، همه با هم همان کاری را که طی چند دهه انجام داده‌ایم را ادامه خواهیم داد. ما توانسته‌ایم دفاع جمعی خود را تقویت نمایم. متحدین اروپایی به افزایش آمادگی نیروهای مسلح  میپردازند و بودجه بیشتری برای دفاع اروپا اختصاص میدهند، و ایالات متحده حضور نظامی خود را در اروپا افزایش میدهد.»

یادآوری میکنیم، پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با مجله The Economist گفته بود که ناتو به دلیل عدم هماهنگی و برنامه‌ریزی در «کُما» به سر میبرد. به گفته وی، هماهنگی لازم میان ایالات متحده امریکا و اروپا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وجود ندارد. وی به عنوان مثال، از عملیات ترکیه در خاک سوریه که پس از مذاکرات روسای جمهور امریکا و ترکیه آغاز گردید، یادآوری نمود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала