اعلام نتایج انتخابات باردیگر به تعویق افتاد

© Photo / Facebook/IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات می گوید اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تنش ها برسر چگونگی بازشماری آرا یک‌بار دیگر به تعویق افتاد.

گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز"اورنگ زیب، یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات کفته است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار بود فردا 23 عقرب اعلام شود، به دلیل تنش بر سر چه‌گونه‌گی باز شماری بیش از هشت هزار محل رأی دهی، به تعویق افتاده‌است.

او می‌افزاید که دلیل تأخیر درعلام نتایج تنش بر سر چه‌گونه‌گی بازشماری بیش از ۸هزار محل رأی‌دهی است.

  ایجاد دو دسته‌گی میان اعضای کمیسیون انتخابات   - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد دو دسته‌گی میان اعضای کمیسیون انتخابات

درهمین حال، عزیز احمد ابراهیمی، این کمیسیون می‎گوید که به منظور رسیده‎گی به شکایت‌های نامزدان انتخابات و جریان‌های سیاسی دربارۀ بازشماری آرا، این روند درسراسر افغانستان، متوقف شد.

این درحالی است که پیش از این قرار بود نتایج ابتدایی به تاریخ 27 میزان اعلام گردد، اما بنا بر مشکلات تخنیکی به 23 عقرب به تعویق افتاد.

روز گذشته، حوا علم نورستانی، رییس این کمیسیون بر بازشماری آرا تأکید ‌کرد و از نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری خواست که به این کمیسیون از بهر بازشماری آرا، وقت بدهند.

او افزود که شماری از دسته‌های انتخاباتی در پانزده ولایت، مانع بازشماری آرا شده‌اند.

او تأکید کرد که نتایج انتخابات را بر بنیاد آرای بایومتریک شده، اعلام خواهد کرد.

این در حالیست که پیش ازاین، دسته انتخاباتی دولت با ابراز احترام به استقلالیت و بى طرفى کمیسیون مستقل انتخابات گفت، آرزو دارد که این کمیسیون نتایج ابتدایى انتخابات را مطابق تقسیم اوقات تعیین شده اعلان کند.

این دسته انتخاباتی با نشر یک اعلامیه خبری گفته است: “از حمایت همه جانبه جامعه جهانى از انتخابات ریاست جمهورى  به خصوص از موقف اتحادیه اروپا درباره ثبات سیاسى در افغانستان قدردانی می کند”.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала