سلاح نو مافوق سرعت صوت روسیه امریکا و ناتو را وحشت زده ساخته

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سلاح نو مافوق سرعت صوت روسیه امریکا و ناتو را وحشت زده ساخته
سلاح نو مافوق سرعت صوت روسیه امریکا و ناتو را وحشت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه راجع به آزمایشات موفقانه مجتمع راکتی «سرمت» اعلام داشته و در سال 2020 بهره برداری از مجتمع راکتی هایپرسونیک در نظر می باشد. این خبر امریکا و ناتو را وحشت زده ساخته، زیرا چنین راکت ها توانایی عبور از هرنوع سیستم دفاع راکتی دارند و رهگیری آنها ناممکن است.

در مقاله منتشره در پارتل Sina.com (چین) گفته شده که در تاریخ 5 نوامبر سال 2019، روسیه اعلام داشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً خاطرنشان ساخت که امور طراحی راکت های جدید بالستیکی بین قاره ای، سلاح های هایپرسونیک و سایر سلاح ها عملاً خاتمه یافته و روسیه در حال حاضر نخستین آزمایشات راکت بالستیکی بین قاره ای جدید سرمت را با كلاهك های هایپرسونیك انجام داده است. این بدان معنی است که به مجرد آن که تمام آزمایشات انجام گردند، کلاهک های هایپرسونیک قادر خواهند بود مدار معین را ترک کنند و به سوی اهداف، با ادامه دادن مانور، حرکت نمایند.

کارشناس: راکت روسی سرمت توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: راکت روسی "سرمت" توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد

روسیه به طور فعال سلاح های هایپرسونیک توسعه می بخشد

یک کارشناس نظامی امریکایی اعلام داشت که راکت جدید بالستیکی بین قاره ای سرمت روسیه سیستم دفاع راکتی ایالات متحده را "غرق" می کند و بوجودآمدن آن تهدیدی جدی برای امریکا و ناتو محسوب می شود. او معتقد است، چون رئیس جمهور پوتین به سیستم جدید راکت بالستیکی بین قاره ای سرمت « چنین مباهات میکند»، سیستم جدید راکت بالستیکی بین قاره ای سرمت واقعاً میتواند از هر نوع سیستم دفاع راکتی عبور نماید و رهگیری آن ناممکن است. در عین حال، منابع روسی میگویند که مجتمع استراتژیک راکت بالستیکی بین قاره ای سرمت طبق جدول زمانی در جنوری سال 2020 شروع به کار خواهد کرد. با نزدیک شدن این زمان، نظامیان امریکایی هرچه بیشتر می ترسند.

انتشار ویدیوی آزمایش راکت سرمت در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
انتشار ویدیوی آزمایش راکت "سرمت" در روسیه

ولادیمیر پوتین راجع به سپردن اوانگارد به بهرهبرداری اعلام داشت

در حقیقت، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای اولین بار راجع به راکت بین قاره ای جدید به وزن 208 تن در سخنرانی خود در پارلمان روسیه اعلام داشت. او خاطرنشان ساخت که مجتمع راکتی میتواند کلاهک های ترموهستوی و سایر سلاح های استراتژیک از جمله سلاح های هایپرسونیک اوانگارد داشته باشد. پوتین، در عین زمان، خبر داد که شعاع فعالیت چنین راکت های بالستیکی عملا "نامحدود است". در صورت صحت این سخنان، این میتواند به معنای آن باشد که به بهره برداری سپردن رسمی این راکت ها در سال 2020 به مشکل بزرگی برای دفاع نظامی امریکا مبدل خواهد گشت.

روسیه روش رهگیری راکت سرمت را به امریکا افشا کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه روش رهگیری راکت "سرمت" را به امریکا افشا کرد

راکت بین قاره ای «سرمت» میتواند همچنان به سایر نقاط جهان ارتباط داشته باشد. راکت های این نوع باید عملاً جایگزین راکت بین قاره ای «ویوودا» R-36 شوند. برد پرواز آن 18000 کیلومتر است و می تواند شامل 16 کلاهک هسته ای باشد. لازم به تذکر است که 16 کلاهک می تواند همه تاسیسات در ساحه به اندازه  ایالت تگزاس یا فرانسه از بین ببرد.

آزمایشات مجتمع سرمت

آنچه که به ساختن این نوع راکت بین قاره ای مربوط میگردد، اردوی روسیه همچنان تلاش های زیادی قبلاً در سال 2011 راجع به سرمایه گذاری 650 میلیارد دالر در بودجه روسیه اعلام داشته بود که برای تجدید پتناسیال بازداری استراتژیک هستوی و زرادخانه ای غیر هسته ای مصرف خواهد شد. مبالغ هنگفتی خرج شده باعث آن شده که روسیه به طور کامل زرادخانه خود را از جمله ایجاد 320 راکت برنامه ریزی شده بین قاره ای و 1000 کلاهک، تحت البحری های استراتژیک و طیارات بمب افکن به طور کامل تجدید کند. این طرح همچنین راکت های بین قاره ای سرمت را به وجود آورد.

نمایش فیلم آزمایش دستگاه راکت جدیدسرمت هنگام صحبت پوتین - اسپوتنیک افغانستان
نمایش فیلم آزمایش دستگاه راکت جدید"سرمت" هنگام صحبت پوتین

سیستم دفاع راکتی امریکا در اروپا

روسیه اکنون توجه خود را بر طراحی كلاهک مافوق سرعت صوت اوانگارد متمرکز كرده است و تهدیدی كه آن به وجود می آورد، غرب را وادار می سازد، تا در استراتژی دفاعی و بازداری هسته ای خود تجدید نظر كند، زیرا سلاح هایپرسونیك آوانگارد هرگز به مثابه تهدیدی واقعی از هوا بررسی نمی شد. به این ارتباط، برخی از کارشناسان نظامی امریكا اظهار داشته كه روسیه در زمینه تسلیحات هایپرسونیک به وضوح از امریکا و ناتو پیش شده است. در این  صورت، آنها باید مساعی زیادی بخرج دهند، تا این عقب مانی را جبران کنند. نمی توان دقیقاً گفت که در چنین وضع کی نیزه و کی سپر است، زیرا تاکنون این تنها اطلاعات ارائه شده روی کاغذ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала