کارشناس: راکت روسی "سرمت" توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد

© Photo / Youtube / Минобороны Россииکارشناس: راکت روسی "سرمت" توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد
کارشناس: راکت روسی سرمت توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس نظامی توانایی راکت های روسی "سرمت" را در زندگی امریکایی ها به بررسی گرفت.

به گزارش اسوتنیک، الکسی لئونوف، کارشناس نظامی روس معتقد است که راکت روسی RS- 28 سرمت قادر است در صورت نیاز کل جمعیت ایالات متحده را نابود کند. کارشناس گفت، به همه روشن است که در حمله به شهر های هیروشیما و ناکازاکی جاپان در هر کدام ازاین شهر ها به تعداد 100 هزار نفر جان خود را از دست داد که با گذشت 5 سال دیگر این رقم دو برابر شد.
کارشناس توضیح نمود که، در سال 1945، قدرت بمب های هسته ای به طور متوسط 20 کیلو تن بود، بدین معنا که یک کیلوتن فور 5 هزار نفر را نابود ساخت.
پرتاب یک راکت که قادر به انتقال 6،75 تا 7،7 میگا تن های هسته ای است، در یک منطقه پرجمعیت ایالات متحده باعث مرگ 33 تا 37 میلیون نفر خواهد شد. بنابراین، طبق برآوردهای این کارشناس،پرتاب ده راکت "سرمت" کافی خواهد بود تا کل جمعیت ایالات متحده نابود گردد.
در تاریخ 1 مارچ سال 2018، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجمع فدرال، نمونه هایی از آخرین سلاح های روسی را ارائه کرد که عبارت اند از: سیستم های تسلیحاتی خنجر، سرمت، اوانگارد، یک وسیله نقلیه بدون سرنشین زیر آب و یک راکت هسته ای جدید.
وزن راکت استراتژیکی بالستیکی قاره‌پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم های دفاع راکتی با دشواری می‌توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های جنگی سرمت بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلا قوی‌ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.
راکت "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز شد، جزو راکت فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала