جهانگیری به عبدالله: داعش راهی افغانستان می شود

© Photo / AFGHANCEدیدار عبدالله عبدالله با اسحاق جهانگیری
دیدار عبدالله عبدالله با اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسحاق جهانگیری: داعش به دنبال آن است که نیروهای خود را به افغانستان منتقل کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران طی دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، اظهار داشت:

امریکا داعش را به شمال افغانستان می‌برد  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا داعش را به شمال افغانستان می‌برد

چنین به نظر می رسد که حالا گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه زمین گیر شده و به دنبال آن است که نیروهای خود را به افغانستان منتقل کند. دولت افغانستان باید حساسیت ویژه ای در این زمینه داشته باشد و از تلاش گروه تروریستی داعش برای ناامن کردن مرزهای مشترک دو کشور جلوگیری کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به توافق صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هند برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجارتی در بندر چابهار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اجرای این توافق اهتمام جدی دارد و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی آمادگی دارد سرمایه گذاری و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان و هند نیز باید با جدیت بیشتر در این زمینه فعال شوند گفت: بندر چابهار می تواند زمینه ارتباط و تعامل هند با آسیای میانه را فراهم کرده و دروازه ای برای کشور افغانستان برای ارتباط با کشورهای مهم دنیا باشد.

افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا

جهانگیری افزود: تهران و کابل باید بیش از پیش به دنبال گسترش مناسبات تجارتی و اقتصادی باشند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار که در هوتل محل اقامت معاون اول رئیس جمهور کشور ایران برگزار شد، گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این کشور ارائه کرد و گفت: امیدوارم ظرف دو هفته آینده نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.

وی همچنین با اشاره به تلاش گروه تروریستی داعش برای حضور و فعالیت در افغانستان تصریح کرد: داعش تلاش می کند فعالیت خود را در شرق افغانستان گسترش دهد که باید با همکاری های فیمابین از گسترش فعالیت های این گروه تروریستی جلوگیری کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала