امارات جنگ در یمن را به سعودی ها سپرد

© Photo / Arab 24ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی
ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات از یمن فرار کرد و میدان جنگ را به عربستان واگذار شد.

به گزارش اسپوتنیک، امارات با انتقال کنترل نبرد به نیروهای مسلح عربستان سعودی، نیروهای خود را از بندر استراتژیک یمن عدن خارج کرد.

حوثی‌ها یمن عربستان را تهدید به حمله جدید کردند - اسپوتنیک افغانستان
حوثی‌ها یمن عربستان را تهدید به حمله جدید کردند

در ماه اوگست ، نیروهای طرفدار امارات که به دنبال خودمختاری در جنوب یمن هستند ، عدن را به تصرف کردند و حکومت هادی را مجبور به فرار نمودند. درگیری های خونین موجب ترس و تضعیف بیشتر جناح ضد حسینیه و تضعیف چانس پایان جنگ از طریق مذاکرات شد.

مذاکرات در عربستان سعودی توانست جلوی درگیری در عدن را بگیرد و خیلی سریع جبهه جدیدی را در جنگ خاتمه داد. پیش نویس توافق نامه با عربستان سعودی تهیه شده است که براساس آن ، جدایی طلبان و دولت هادی قدرت را در کابینه مشترک در همکاری با ائتلاف عربستان سعودی و امارات برای نبرد با حوثی ها تهیه گردید.

انور التمیمی ، یک تحلیلگر سیاسی یمنی از جنوب کشور به اسپوتنیک گفت: "امارات پس از تثبیت اوضاع در ولایت عدن ، نیروهای خود را عقب راند. اکنون هیچ چیزی کشورهای خلیج را تهدید نمی کند.

قوای مسلح عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عربستان باید آمادگی خروج از یمن را بگیرد

قبلاً امارات متحده عربی عدن را در دست داشت و این نشان از تضاد روابط با عربستان سعودی بود. اکنون این فرضیه حذف گردیده است. این تعول برای شورای جنوبی سودمند است زیرا از حمایت ائتلاف عربی، از جمله در اجرای پروژه خود مختاری پشتیبانی می کند. نواحی جنوب نمونه ای برای بقیه یمن خواهد بود. این راه همه یمنی ها برای مقابله با حوثی ها است. "

عبد الخلیق عبدالله ، دانشمند علوم سیاسی امارات به Sputnik  علاوه نموده گفت: "دیگر نیازی به حضور نیروهای امارت در عدن نیست ، اکنون نیروهای شورای انتقالی جنوبی و عربستان سعودی وضعیت را رهبری می کنند. امارات موظف است مشکلات امنیتی را در مناطق جنوب یمن حل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала