حوثی‌ها یمن عربستان را تهدید به حمله جدید کردند

© REUTERS / Khaled Abdullahحوثی‌ها یمن عربستان را تهدید به حمله جدید کردند
حوثی‌ها یمن عربستان را تهدید به حمله جدید کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورشیان حوثی یمن گفته اند که در صورت که عربستان سعودی از بمباران مناطقی که توسط این گروه کنترول می‌شود دست برندارند آنها به زیرساخت‌های حیاتی این کشور حمله خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن می‌گوید که اگر حملات عربستان ادامه یابند عمق این کشور را هدف می‌گیریم.

وی گفت: ما به کشورهای عضو ائتلاف متخاصم توصیه می‌کنیم دست از تجاوزات بردارند و بدانند بهانه‌هایشان شکست خورده است، توقف حملات، بمباران‌ها و محاصره علیه یمن ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور را بر آن می‌دارد تا حملاتی را که با پهپادها و موشک‌ها به عمق خاک دشمن انجام می‌دهند، متوقف کنند.

توقف حملات هوایی حوثی ها بر عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
توقف حملات هوایی حوثی ها بر عربستان سعودی

وی در عین حال تهدید کرد، با ادامه محاصره، بمباران و تجاوزات حملاتی دردناک‌تر، کشنده‌تر و تاثیرگذارتر به عمق مناطق آنها انجام خواهد گرفت و هیچ خط سرخی در این بارها وجود نخواهد داشت.

وی همچنان از غیرنظامیان خواست تا از بودباش شان در نزدیکی تاسیسات که می‌توانند مورد حمله قرار گیرند خودداری کنند.

پیش از این مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا طرح صلحی را شامل آتش‌بس و توقف حملات به عربستان اعلام کرده و خواستار پاسخ متقابل و مقابله به مثل کشورهای متخاصم شده بود.

جنگ داخلی یمن حدود پنج سال است ادامه دارد. جنگ زمانی آغاز شد که شیعیان شورشی یمن که ساکن شمال این کشور هستند، سال 2014 صنعا، پایتخت یمن را  تحت کنترول خود درآوردند. در مقابل ائتلافی از کشورهای مسلمان و غربی به رهبری عربستان سعودی در پی نابودی حوثی‌ها و بازگرداندن دولت سرنگون شده یمن ایجاد شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала