حمله بر خانه‌ی ملا برادر معاون رهبر گروه طالبان در پاکستان

© اسپوتنیک - افغانستانحمله بر خانه‌ی ملا برادر معاون رهبر گرو طالبان در پاکستان
حمله بر خانه‌ی ملا برادر معاون رهبر گرو طالبان در پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو مهاجم برخانه‌ی ملاعبدالغنی برادر، رهبر دفتر سیاسی گروه طالبان، در محله‌ی مسلم تاون، شهر کویته، حمله کرده اند. در این حمله دوتن به شمول محافظ ملابرادر کشته شده است. منابع می گویند که سازمان استخباراتی پاکستان کوشش دارد تا ملا برادر را جایگزین، ملا هیبت الله کنند، طالبان این حمله را تایید نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه 1، منابع می گویند که حوالی ساعت هفت و نیم بامداد امروز، دو مهاجم به نام های حکمت الله و عصمت الله در محله‌ی مسلم تاون شهر کویته بر خانه‌ی ملابرادر حمله‌ی مسلح کردند.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
نماینده مجلس: افغانستان از سوی امریکا و طالبان به پاکستان فروخته شد

طالبان این حمله را تائید نمی کنند، اما منابع ارشد امنیتی می گویند که این افراد وابسته به ملا ذاکر قیوم یکی از رهبران طالبان در کویته این حمله را انجام داده اند.

هر چند که دلیل اصلی این حمله معلوم نیست، آنچه که ظاهرا معلوم می شود دو دسته‌گی طالبان بر سر ریاست دفتر سیاسی این گروه در قطر و جانشینی احتمالی ملاهیبت الله سبب بوجود آمدن اختلاف‌ها در میان طالبان شده است.

پسر ملا عمر، ملا یعقوب با ملا ذاکر در تلاش است که ملا هیبت الله و سراج الدین حقانی رئیس شبکه حقانی را قانع سازد که ملابرادر از سمت ریاست دفتر سیاسی این گروه در قطر برکنار شود.

آنان نمی خواهند که با مطرح شدن ملا برادر، در رسانه‌ها به عنوان نماینده‌ی طالبان، دیگر رهبران این گروه به حاشیه رانده شوند.

منابع امنیتی افغانستان می گویند که سازمان استخباراتی پاکستان یا آی اس آی در تلاش است تا ملا برادر را به سمت رهبر گروه طالبان تعین شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала