وارد شدن ۳۷۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان

© Fotolia / Peter Hermes Furianوارد شدن ۳۷۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان
وارد شدن ۳۷۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنزین و گاز مایع را از مهم ترین اقلام صادراتی ایران به افغانستان است.
آغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
8 میلیون تن کالا از مرز دوغارون به افغانستان در سال 1395 ترانزیت شده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در نیمه نخست امسال ۳۷۰ هزار و ۴۲۵ تن انواع کالا با ۱۴ هزار و ۸۶۵ دستگاه لاری ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد ایران به افغانستان صادر شد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون ایران روز شنبه گفت: پارسال نیز ۷۷۱ هزار و ۷۲۹ تن انواع کالا با ۳۱ هزار و ۸۰۷ دستگاه لاری از این پایانه به کشور افغانستان صادر شد.
کریم نوایی نظامی افزود: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایران ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.
وی انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و گفت: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی ایران در بخش کالا و مسافر است.
وی به جایگاه پایانه مرزی دوغارون از نظر ترانزیت و صادرات انواع کالا اشاره کرد و افزود: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را در بین پایانه های خروجی ایران دارد و ۹ درصد از سهم صادرات ایران را از آن خود کرده است.
نوایی نظامی ادامه داد: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.
یادآوری می کنیم، که مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала