محمد بن‌ سلمان خواستار ملاقات ترامپ با روحانی شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن‌ سلمان خواستار ملاقات ترامپ با روحانی شد
 محمد بن‌ سلمان خواستار ملاقات ترامپ با روحانی شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن‌ سلمان: در صورت عدم اجماع جهانی برای مقابله با ایران بهای نفت به طور غیر قابل تصوری افزایش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای که یکشنبه پخش شد، هشدار داد که در صورت عدم اجماع جهانی برای مقابله با ایران بهای نفت به طور غیر قابل تصوری افزایش می‌یابد. او در عین حال خاطرنشان کرد که راهکار سیاسی را به درگیری نظامی ترجیح می‌دهد.

ولیعهد عربستان در این مصاحبه که پنجشنبه گذشته در ریاض انجام شده بود به سی‌بی‌اس گفت که با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اینکه حمله‌های ۱۴ سپتامبر کار ایران بوده و مصداق جنگ به شمار می‌رود، ‌هم‌نظر است. انفجار در تاسیسات نفتی بقیق و خریص پنج درصد از منابع نفت را از بازار جهانی خارج کرد.

نامزد خاشقچی به اعتراف بن سلمان به قتل خاشقجی واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
نامزد خاشقچی به اعتراف بن سلمان به قتل خاشقجی واکنش نشان داد

بن‌سلمان در عین حال این نکته را خاطرنشان کرد که راهکار سیاسی را به جنگ ترجیح می‌دهد. او همچنین تاکید کرد، جنگ بین ایران و عربستان سعودی موجب سقوط اقتصاد جهانی می‌شود.

ولیعهد عربستان سعودی در بخش دیگری از این مصاحبه به لزوم دیدار دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور آمریکا با حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد و گفت،‌ ترامپ باید برای توافقی جدید با ایران بر سر برنامه‌های هسته‌ای و نفوذ در خاورمیانه با روحانی ملاقات کند.

با این حال تلاش‌ها برای ملاقات روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته به نتیجه نرسید و تهران اصرار دارد تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود، پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала