آیا فرامرز تمنا در کمیسیون انتخابات نفوذ دارد؟

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتآیا فرامرز تمنا در کمیسیون انتخابات نفوذ دارد؟
آیا فرامرز تمنا در کمیسیون انتخابات نفوذ دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش ها حاکی از نفوذ یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون مستقل انتخابات خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، خبرگزاری «پژواک» گفته است که یافته‌های این نهاد خبری، نشان می‌دهد که کرسی‌های کلیدی کمیسیون مستقل انتخابات در انحصار «فرامرز تمنا» یک نامزد ریاست جمهوری درآمده است.

فرامرز تمنا: حتی توافق احتمالی در قطر به معنی پایان جنگ نیست - اسپوتنیک افغانستان
فرامرز تمنا: حتی توافق احتمالی در قطر به معنی پایان جنگ نیست

این خبرگزاری همچنان ادعا کرده، که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از طریق خانم اش بر «حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون نفوذ کرده و ده‌ها همکار و دانشجو اش را در کرسی‌های کلیدی این کمیسیون جابه جا کرده و یک حلقه خیلی قوی مشاوران را در این کمیسیون نیز ایجاد کرده است.

عزیزالله همدرد، یک خبرنگار خبرگزاری پژواک، میگوید:- "دریافتیم که فرامر تمنا، یکی از نامزدان ریاست جمهوری، در تبانی با خشو اش حواعلم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، شماری از وابسته‌گان خود را در پوست‌های کلیدی کمیسیون مستقل انتخابات جابه جا کرده است".

در گزارش آمده، که در برخی مشاوریت‌ها و بخش‌هایی همچون ریاست منابع بشری، ریاست دفتر و تدارکات کمیسیون مستقل انتخابات، افراد نزدیک به فرامرز تمنا ، از سوی رئیس این کمیسیون بدون روند رقابت آزاد تعیین شده‌اند اما، آقای تمنا می‌گوید، که گزارش پژواک مغرضانه، بی‌بنیاد و سیاسی است. آقای تمنا می‌افزاید، که حضور دانشجویان اش در کمیسیون و دیگر نهادها به معنای نفوذ او نیست.

فرامرز تمنا نامزد ریاست جمهوری، اظهار میدارد:- "این گزارش هیچ‌گونه تناسب به واقعیت های موجود ندارد، صرفاٌ اگر کسی شاگرد من بوده یا از دانشگاهی که ریاست آن را من به عهده دارم فارغ شده این به معنی نفوذ من در کمیسیون مستقل انتخابات نیست".

اما پاسخ کمیسیون مستقل انتخابات در باره این گزارش چه است؟

میرزا محمد حق‌پرست، معاون سخنگوی این کمیسیون، میگوید: خانم علم نورستانی، ابراز نظر کرده است و گفته است که تمامی استخدام ها در این کمیسیون از طریق رقابت آزاد صورت گرفته است.

از سویی هم، نهادهای ناظر انتخاباتی هم از روند استخدام‌ها در کمیسیون مستقل انتخابات خشنود نیستند.

نعیم اصغری، مدیر برنامه‌های بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، ابراز میدارد:- "اعمال نفوذ حتی از طرف خود کمیشنرها وجود داشت در این کمیسیون".

پژواک به قول از منابع همچنان گفته، که افراد نزدیک به فرامرز تمنا، در تبانی با رئیس کمیسیون انتخابات، همه روزه به خاطر جذب کارمندان کمیسیون در دسته انتخاباتی «تدبیر و توسعه»، وعده پُست‌های خوب را در وزارت امور خارجه کشور، به آن ها می‌دهند و به این فکراند که وزارت خارجه در نتیجه یک معامله، سهم تکت فرامرز تمنا خواهد بود. اما آقای تمنا این ادعا را هم رد کرده است.

یادآوری می کنیم، که قرار است تاریخ شش میزان سال روان انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала