صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان هنوز مشخص نشده است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح هفته پیش گفته بود که گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان به زودی در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می شود؛ اما ریاست جمهوری حالا می گوید که هنوز زمان مشخص برای این گفتگوها تعین نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، صدیق صدیقی ، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید می کند که هنوز کابل در انتظار نتیجه دور هشتم گفنگوهای امریکا با طالبان است.

روسیه، امریکا، چین و پاکستان خواستار آغاز گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان شدند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه، امریکا، چین و پاکستان خواستار آغاز گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان شدند

آقای صدیقی می گوید: “زمان مشخص برای آغاز گفت‌وگوهای میان افغانی نداریم، ما باید منتظر نتیجه دور هشتم گفت‌وگوهای امریکا با طالبان باشیم.”

در همین منابع نزدیک به طالبان می گویند که این دور گفتگوهای میان افغانی حساس‌تر تز از همه دور خواهد بود و در آن روی نظام آینده و صلح سرتاسری بحث و گفتگو خواهد دش.

وحید مژده، آگاه سیاسی اظهار می دارد: “مرحله مذاکرات میان افغانی حساس‌تر از گفت‌وگوهای امریکا با طالبان است که در آن روی نظام اسلامی و صلح سرتاسری بحث می‌شود.”

شماری از جریان های سیاسی می گویند که طولانی شدن این روند و تاخیر در گفتگوهای میان افغانی، میدان را بهره برداری طالبان در سطح منطقه هموار ساخته است.

عبدالله قرلق، معاون حزب جنبش ملی در این مورد میگوید: “خلیل‌زاد باید گام عملی بردارد و طالبان را وادار به گفت‌وگو با حکومت افغانستان بسازد. هر قدر این گفت‌وگوها طولانی شود و گفت‌وگوهای میان افغانی به تاخیر بیافتد، به سود طالبان تمام خواهد شد.”

طالبان با امریکا در هشت دور گفتگو کرده اند؛ اما هر گونه گفتگو مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала