روسیه، امریکا، چین و پاکستان خواستار آغاز گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان شدند

© Sputnikروسیه، امریکا، چین و پاکستان خواستار آغاز گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان شدند
روسیه، امریکا، چین و پاکستان خواستار آغاز گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات چهارجانبه روسیه، امریکا، چین و پاکستان در مورد صلح افغانستان در شهر بچینگ پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان در جریان مذاکرات شان در مورد صلح افغانستان که در شهر بچینگ برگزار شد، خواستار آغاز هر چه زودتر گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدند.

وزارت امور خارجه امریکا: «شرکت کنندگان این نشست از طرف های درگیر در افغانستان خواستند تا از فرصت برای برقراری صلح استفاده نمایند و هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی با اشتراک حکومت افغانستان، گروه طالبان و سایر افغان ها را آغاز کنند. افزون براین، شرکت کنندگان این نشست مجددا تاکید کردند که مذاکرات صلح افغانستان باید تحت رهبری و مشارکت افغان ها برگزار شوند و امیدوار هستند که این مذاکرات در آینده نزدیک سبب برقراری صلح سراسری در افغانستان گردد.»

بر بیناد گزارش، نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان از نتایج نشست بین‌الافغانی در مسکو و دوحه استقبال نمودند و برگزاری همچو نشست ها را برای رسیدن به صلح مهم عنوان کردند.

این در حالی است که روز گذشته نماینده گروه طالبان اعلام کرد که گروه با ایالات متحده در جریان مذاکرات در دوحه در همه جناح ها به توافق رسیدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала