بسیج شدن جهادی های پیشین پنجشیر برای دفاع در برابر تهدید های امنیتی

© Photo / بنیاد شهید احمد شاه مسعودآرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از افزایش تهدیدها در برابر ولایت پنجشیر، ده‌ها تن از نیروهای خیزش مردمی و مجاهدین پیشین، برای دفاع از ولایت شان با هم بسیج شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، فرماندۀ پولیس ولایت پنجشیر، می‌گوید که پس از سقوط ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان بدست طالبان که هم مرز با پنجشیر است، طالبان تهدیدها را در برابر این ولایت نیز افزایش داده‌اند.

در حدود دوهفته پیش ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان بدست طالبان سقوط کرد. در نتیجۀ سقوط این ولسوالی، ده‌ها خانواده و نیز نیروهای دولتی و خیزش مردمی از این ولسوالی به ولسوالی‌های پنجشیر و نورستان پناه آوردند.

محمد اسحاق تمکین، فرمانده پولیس پنجشیر در این باره گفت: «تهدیدها وجود دارد و این‌که ما در این‌جا (نقطه صفری میان پنجشیر و بدخشان) وجود داریم، به خاطر دفع تهدیدها استیم.»

محافظ روسی مسعود: اگر آرامی باشد، افغانستان جنت است - اسپوتنیک افغانستان
محافظ روسی مسعود: اگر آرامی باشد، افغانستان جنت است

مسؤولان امنیتی پنجشیر، می‌گویند که بیشتر نیروهای خیزش مردمی در کنار نیروهای امنیتی در بخش‌های مرزی میان ولسوالی‌های پریان این ولایت و کران و منجان ولایت بدخشان جابجا شده‌اند.

در همین حال، نیروهای ارتش، پولیس، امنیت ملی و نیز نیروهای خیزش مردمی‌ که مشمول مجاهدین پیشین می‌شوند می‌گویند که اجازه نخواهند داد طالبان تهدیدی را متوجه ولایت پنجشیر بسازند.

ویس‌الدین، فرمانده نیروهای خیزش مردمی پنجشیر اظهار داشت: «ما که دیدیم دشمن در ساحه نزدیک ما شده؛ ما سلاح گرفتیم تا از خاک و ننگ و ناموس خود دفاع کنیم.»

رفیع‌الله ارشد، افسر ارتش نیز بیان داشت: «ما عسکر استیم و هر امری که از طرف مقام‌های ذی‌صلاح برای ما داده شود به‌زودی ما اجرا می‌کنیم».

در همین حال، تاج محمد جاهد، وزیر پیشین امور داخله و مشاور رییس‌جمهورغنی برای هماهنگی نیروهای دولتی به پنجشیر رفته‌است: «بخاطر واپس‌گیری ولسوالی کران و منجان هم پلان‌هایی داریم که انشالله به وقت و زمانش عملی خواهم کرد».

با این همه، تاکنون برنامه‌یی برای پس‌گیری ولسوالی کران منجان بدخشان در دست نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала