سرطان بیشتر در کمین کدام گروپ خون است؟

© Fotolia / Dan Raceسرطان بیشتر در کمین کدام گروپ خون است؟
سرطان بیشتر در کمین کدام گروپ خون است؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در پی یک تحقیق جدید، گروپ خونی را نام بردند که بیشتر در مقابل سرطان آسیب پذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایش خون می تواند به تشخیص سرطان کمک کند، یک زمینه ژنتیکی شفاف برای انواع گروپ خون AB، A، Bکه مبتلا به لخته خون می شوند یا شروع به ایجاد واریس می کنند وجود دارد. این لخته های خونی اگر درمان نشوند می توانند به ریه ها بروند و زندگی یک فرد را به خطر بیاندازند.

پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات   در حدود 66 هزار  نفر به مدت بیش از 30 سال، یک مطالعه نشان داد که افراد با گروپ خونی A، B و AB در مقایسه با افراد با گروپ O ، دارای 40 درصد ریسک بالاتری در ابتلا به لخته خون دارند.

نخستین علائم بیماری پارکینسون - اسپوتنیک افغانستان
نخستین علائم بیماری پارکینسون

افرادی که گروپ خونی AB دارند در مقایسه با افرادی که گروه خونی O دارند 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

افردی که گروپ خونی B دارند 11 درصد و افرادی که نوع A را دارند تا 5 درصد ریسک بالاتری دارند.

افرادی هم که گروپ خونی A دارند بیشتر دچار کلسترول بالا می شوند.

اما افرادی که گروپ خونی O دارند کمتر دچار حملات قلبی می شوند.

 اما افرادی که گروپ خونی O دارند کمتر دچار حملات قلبی می شوند. البته با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و دور بودن از استرس می توانید این مشکلات و بیماری ها را به حداقل برسانید و سلامت خود را حفظ کنید.

بر طبق تحقیقی که سال 2015 انجام شد افرادی که گروپ خونی A دراند در مقابل افرادی که گروپ خونی O دارند بیشتر در معرض سرطان معده قرار میگیرند ولی افرادی که گروپ خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده قرار میگیرند. همچنین افرادی که گروپ خونی B یا AB دارند شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان لوزالمعده دارند.

مدتی قبل متخصصان مرکز ملیبیوتکنولوژی امریکا  مشخص کرده بودند که دارندگان گروپ خون گروه 1 بیشتر مبتلا به  زخم معده و گاستریت می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала