نخستین علائم بیماری پارکینسون

© Depositphotos.com / Photographee.euنخستین علائم بیماری پارکینسون
نخستین علائم بیماری پارکینسون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در طی یک تحقیق جدید، نخستین علائم بیماری پارکینسون را مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان کالج شاهی لندن، در طی یک پژوهش جدید اعلام نمودند که کمبود سروتونین، می تواند به عنوان یکی از علائم اولیه فرآیندهای غیر قابل برگشت حجرات عصبی ناشی از بیماری پارکینسون باشد.
نتایج تحقیقات دانشمندان در مجله علمی Science Alert منتشر شده است.
پارکینسون هم همچون آلزایمر بیماری است که مربوط به دوران کهنسالی است. این بیماری در سنین بالا به وجود می آید، البته دیده شده که افرادی نیز در سنین جوانی به این عارضه مبتلا شده اند. و از شایع ترین نشانه های ابتلا به آن لرزش دست هاست، البته تنها داشتن این نشانه برای تشخیص این بیماری کافی نیست.
تغییرات در سیستم سروتونین می تواند 15-20 سال قبل از شروع آغاز بیماری و پیشتر از همه علائم مرحله اولیه بیماری پارکینسون آغاز شود.
سروتونین یا هیدروکسی‌تریپتامین نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی از نوع مونوآمین اسید بیوژنیک است. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی می باشد که در بدن همه وجود دارد و به نام هرمون ضد افسردگی نیز شناخته شده است".
در این آزمایش 14 تن داوطلب از ایتالیا و یونان شرکت نمودند. دانشمندان نتایج آزمایشات آنها را با داده های 65 بیمار و 25 اوطلب کاملا سالم مقایسه نمودند.
محققان بر این باورند که کشف آنها برای ایجاد میتود های جدید برای تشخیص بیماری و درمان آن کمک خواهد کرد. در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری پارکینسون هستند و پزشکی مدرن قادر به درمان آنها نیست.
برای تشخیص بیماری پارکینسون تست خون وجود ندارد. در حال حاضر، تنها آزمایش موجود برای تشخیص بیماری پارکینسون یک نوع اسکن مغزی به نام دیتااسکن

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала