کدام کشور بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای را در اختیار دارد؟

© Photo / Public domainکدام کشور بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای را در اختیار دارد؟
کدام کشور بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای را در اختیار دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارۀ تحلیل سیاسی نظامی می‌گوید که زرادخانه‌های هسته‌ای بریتاینا و فرانسه حداقل دو برابر بزرگتر از زرادخانه‌ هسته‌ای امریکا در اروپا است.

به گزارش اسپوتنیک، الکسندر میچیلوف، رئیس‌ ادارۀ تحلیل سیاسی نظامی می‌گوید که زرادخانه‌های هسته‌ای بریتانیا و فرانسه حداقل دو برابر بزرگتر از زرادخانه‌ هسته‌ای امریکا در اروپا است. به گفته وی، ذخایر هسته‎‌ای امریکا در اروپا بیشتر نمایشی است.

پیش از این، ناتو به طور تصادفی مکان هایی را کشف کرد که سلاح های هسته ای ایالات متحده در آن نگهداری می شود.

افشای مکان نگهداری جنگ افزار های اتمی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افشای مکان نگهداری جنگ افزار های اتمی امریکا

روزنامه واشنگتن پست، سند ارائه شده به کمیته مجمع پارلمانی ناتو به طور تصادفی مکان ذخیره سازی سلاح های هسته ای امریکا را نشان می دهد

در سند از نگهداری برخی جنگ افزارهای هسته‌ای ایالات متحده امریکا در یک پایگاه هوایی در بلژیک سخن گفته شده.

سند فاش شده ناتو تایید می‌کند برخی سلاح‌های هسته‌ای ارتش ایالات متحده در پایگاه هوایی «کلین بروگل» در بلجیم و در شهر «لیمبرگ» واقع در منطقه «فلاندر» نگهداری می‌شود.

در حالی که برای چندین دهه تصور می‌شد که این پایگاه هوایی برای نگهداری تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما تا به حال هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده بود.

بر اساس این سند، در مجموع 150 بمب اتمی امریکایی در پایگاه‌های نظامی در چندین کشور اروپایی و ترکیه نگهداری می‌شوند. در این سند طبقه بندی نشده فهرستی از پایگاه‌های نظامی در اروپا و ترکیه که در آن سلاح‌های اتمی امریکا مستقر هستند، مشاهده می‌شود. در این فهرست نام پایگاه هوایی کلین بروگل بلجیم نیز به چشم می‌خورد.

این تحلیلگر سیاسی می‎گوید که با وجود اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های خارجی، این اطلاعات برای ارتش روسیه محرم نبوده و هیچ ربط مهم در روابط روسیه و غرب ندارد.

او اضافه کرد که از زمان پایان جنگ سرد، امریکا و روسیه به طور جدی سلاح‌های هسته‌ای خود را سلاح‌های که توسط امریکایی‌ها در اروپا مستقر شده بود را کاهش داده اند.

میچیلوف گفت: در میان نقطه اوج بحرن سیاسی امریکا با روسیه در سال‌های 2014-2015 میلادی، رسانه‌ها بارها اطلاعاتی دریافت کردند که حدود 12 بمب بی-61 هسته‌ای امریکا در آلمان در پایگاه بوخل به طور دایمی در آنجا قرار دارد.

وی می‌گوید که بمب‌های مشابه به مقادیر مختلف از زمان پیش در اروپا در پایگاه‌های نظامی ایتالیا، ترکیه، بلجیم و هالند نگهداری می‌شدند. بنابراین، این اطلاعات به برای وزارت دفاع روسیه محرم نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала