کهنه سرباز شوروی مقیم کندهار در جستجوی خانواده

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر کهنه سرباز شوروی مقیم کندهار در جستجوی خانواده
کهنه سرباز شوروی مقیم کندهار در جستجوی خانواده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سرباز پیشین اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان پس از 40 سال در جستجوی اعضای خانواده اش است.
زندگی دوم سربازان شوروی که اتحاد شوروی در افغانستان گذاشته بود - اسپوتنیک افغانستان
زندگی دوم سربازان شوروی که اتحاد شوروی در افغانستان گذاشته بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک سرباز پیشین اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان و شهروند اصلی عشق‌آباد ترکمنستان که حدود چهل سال است در شهر کندهار زندگی‌ می‌کند، حال به دنبال پیدا کردن اعضای خانواده خود برآمده است.

عظیم محمدی، یک باشنده شهر کندهار با ارسال عکس این کهنه‌سرباز اتحاد جماهیر شوروی مدعی شد، که این پیرمرد از سربازان باقی‌مانده اتحاد جماهیر شوروی مقیم کندهار است که «ایلدی مراد» نام دارد.
وی افزود، که با وی در یکی از هوتل‌های شهر کندهار هم‌کلام شده است.
این شخص اظهار داشت، که ایلدی مراد از سربازان باقی مانده شوری پیشین در کندهار است که حدود چهل سال در این شهر سکونت داشته است و در این مدت از طریق فروش گوشت ماهی نیازهای زندگی خود را برآورده ساخته است.
به گفته محمدی، این سرباز روس که اکنون پیر و ناتوان شده است، هیچ آشنایی در کندهار ندارد و تنها آشنای وی خانمش بوده که چند سال پیش فوت کرده است. وی اکنون شب و روز خود را در مسجد ها، سرک‌ها و هوتل‌ها سپری می کند.
این شخص با خبرگزاری آوا ابراز داشته است، که این سرباز اتحاد جماهیر شوروی 22 ساله بوده است که همراه با سایر سربازان اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان آمده و اصل وطن او، منطقه تخته بازار شهر عشق‌آباد ترکمنستان است.
وی اکنون به جستجوی اعضای خانواده خود برآمده است و نام های اعضای خانواده خود را چنین عنوان کرده است:- "پدر من رحمان بای، اسم پدر کلانم صحت پای، اسم کاکایم حق مراد و اسم مامایم خدای بیردی است".
این شخص از رسانه‌ها می‌خواهد که او را برای پیدا کردن اعضای خانواده‌اش یاری رسانند.
همچنان ظاهر، یک هوتل‌دار در شهر کندهار نیز گفته‌های عظیم محمدی در مورد ایلدی مراد را تأیید کرده و خواستار همکاری رسانه‌ها برای پیدا کردن خانواده او شده است.
یادآوری می کنیم، که پس از بیرون شدن نیروهای شوروی پیشین از افغانستان، هنوز هم شماری اندکی از این سربازان در گوشه و کنار افغانستان زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала