رولا غنی: شهروندان افغانستان برای سه روز صلح نمی خواهند

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBرولا غنی: شهروندان افغانستان برای سه روز صلح نمی خواهند
رولا غنی: شهروندان افغانستان برای سه روز صلح نمی خواهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانوی نخست افغانستان با تأکید بر حفظ قانون اساسی و تداوم نظام در روند صلح می‌گوید، صلح به هر بهایی خواست آنان نیست.
آتش زدن پول های ارسالی دفتر رولا غنی توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
آتش زدن پول های ارسالی دفتر رولا غنی توسط طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، رولا غنی بانوی نخست افغانستان، امروز در نشستی زیر نام «گفتمان صلح و مصالحه» در کابل گفت، که صلح کوتاه مدت خواست آنان نیست، زیرا در چنین وضعیتی هیچ تضمینی برای دوام صلح و ثبات در کشور وجود ندارد.

بانوی نخست افغانستان افزود، «ما صلح را به هر قیمتی نمی­‌خواهیم، صلح  که در دو روز و سه روز می‌شود سه ماه بعد باز جنگ شروع می‌شود، ما این را کار نداریم.ما یک صلح بسیار قوی و پایدار می‌خواهیم».

سپس عطاالرحمان سلیم معاون نخست شورای عالی صلح در این نشست گفت، که این شورا کارش را برای برقراری صلح در کشور انجام می‌دهد؛ اما طالبان حاضر نیستند با دولت افغانستان گفت‌وگو کنند.

معاون نخست شورای عالی صلح افغانستان همچنان گفت، که طالبان آمادۀ گفت‌وگو نیستند و این شورا نیز روی مذاکره کار نکرده و وقت خود را نیز ضایع نمی‌کند، بلکه این شورا تنها روی ترویج فرهنگ صلح کار کرده است.

محمداجمل شاپور، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در این نشست می‌گوید، تنها صلحی پایدار خواهد بود که در آن دستاوردهای 18 سال گذشته چون مشارکت سیاسی زنان و جوانان، آزادی بیان و حقوق بشر حفظ شود.

یادآوری می کنیم، که قرار است دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان نمایند‌گان امریکا و طالبان تا کمتر از دو هفتۀ دیگر برگزار شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала