آتش زدن پول های ارسالی دفتر رولا غنی توسط طالبان

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBآتش زدن پول های ارسالی دفتر رولا غنی توسط طالبان
آتش زدن پول های ارسالی دفتر رولا غنی توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان پول های بانوی نخست افغانستان را که برای پیکارهای انتخاباتی به ولایت ننگرهار فرستاده بود، آتش زدند.
غنی رولا - اسپوتنیک افغانستان
بانوی نخست افغانستان: ازدواج باید به توافق جانبین صورت گیرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، گروه طالبان می گوید، که این پول ها را رولا غنی بانوی نخست افغانستان به گونه مجهول به ولایت ننگرهار فرستاده تا در پیکار های انتخاباتی از آن کار گرفته شود.

شماری از مسئولان مرکز های صحی در ولایت ننگرهار می گویند، که از دفتر رولا غنی پول های برای آنان فرستاده شده بود و دستور داده شد تا این پول ها برای بیماران زن که در مرکز های صحی شهر جلال آباد و ولسوالی ها مراجعه می کنند در بدل کاپی تذکره توزیع گردد و گفته شود که این تحفه بانوی نخست است.

داکتر ملنگ، مسئول کلنیک زاوه ولسوالی خوگیانی می گوید:- "برای ما از طریق ریاست جمهوری پول فرستاده شده و گفتند که این پول را بالای مریضان تقسیم کنید و طالبان آمدند و جلو این کار را گرفتند".

با این حال پس از توزیع این پول ها در بخش های زیر اداره گروه طالبان، این گروه واکنش نشان دادند و سی مرکز صحی را بسته کردند.

داکتر عبدالله شیرزاد، کارمند بخش صحی می گوید:- "از رییس جمهور می خواهیم تا این کار را انجام ندهد و این که مرکز های ما بسته می شود ما تحقیر می شویم".

ازسویی هم شماری از اعضای شورای ولایتی ننگرهار می گویند، که میلیون ها افغانی برای پیکار های انتخاباتی آقای غنی فرستاده شده و شماری از افراد از امکانات دولتی استفاده می کنند.

ناصرخان کامه وال، عضو شورای ولایتی ننگرهار می گوید:- "ما شاهد استیم که در ولسوالی خوگیانی این پول ها توزیع شده و این کار چشم سفیدی است".

اجمل عمر، عضو شورای ولایتی ننگرهار می گوید:- "اگر صحت و کمپاین انتخاباتی یک جا شود این یک مشکل کلان است و احتمال دارد که طالبان نه تنها در ولایت ننگرهار بل در تمام ولایت ها مرکز های صحی را بسته خواهند کرد".

درهمین حال رییس صحت ولایت ننگرهار تائید می کند، که میلیون ها افغانی از دفتر بانوی نخست به بخش صحت فرستاده شده و دستور داده شده که از آدرس آنان به بیماران توزیع گردد و به همین علت گروه طالبان شماری از مرکز های صحی را بسته کرده اند.

داکترنصیر احمد درانی، رییس صحت عامه ولایت ننگرهار می گوید:- "نظر به نفوذ به کلنیک ها پول توزیع شده که به همه زنانی که به مرکز های صحی مراجعه می کنند پول تشویقی داده شود که سن شان از ده سال بیشتر است".

فعالان مدنی هم این کار بانوی نخست را به باد انتقاد می گیرند.

عزیز خوگیانی، رییس نهاد حرکت جوانان بیدار می گوید:- "این یک کمپاین است کمک نیست اگر کمک می کنند وسایل و دوا به مرکز های صحی کمک کنند و این کار خلاف اصول است".

برخی از منابع می گویند، که به علت توزیع همین پول ها شماری از مرکز های صحی در ولایت لغمان نیز بسته شده اند، اما مسئولان این ولایت در باره تائید و رد این موضوع چیزی نگفته اند. با این حال هوسی مسئول دفتر مطبوعاتی بانوی نخست افغانستان، می گوید، از آدرس دفتر بانوی نخست پول فرستاده نشده است، اما مسئولان صحت ننگرهار گفته اند که این پول ها از آدرس دفتر بانوی نخست به این ولایت فرستاده شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала