پیام تسلیت وزیر خارجه ایران برای درگذشت حضرت آیت‌الله محقق کابلی

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر پیام تسلیت وزیر خارجه ایران برای درگذشت حضرت آیت‌الله محقق کابلی
پیام تسلیت وزیر خارجه ایران برای درگذشت حضرت آیت‌الله محقق کابلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی درگذشت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی را تسلیت گفت.
دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح با ظریف - اسپوتنیک افغانستان
دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح با ظریف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در پیامی درگذشت آیت الله العظمی محقق کابلی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت ظریف آمده است:- "درگذشت عالم وارسته، فقیه و مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی، قدس سره شریف، که از سرمایه‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه ایران و افغانستان بودند را به ملت شریف افغانستان، حوزه‌های علمیه، مقلدان، شاگردان و دوستداران این عالم برجسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای بیت شریف ایشان صبر مسئلت می‌نمایم".

یادآوری می کنیم، که پیش از این، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز با نشر پیامی وفات آیت الله محقق کابلی را تسلیت گفته بود.

رئیس جمهور افغانستان در پیامش نوشته بود، که آیت‌الله محقق کابلی بیش از بیست سال در مسند مرجعیت قرار داشته و نقش برازنده‌ای در نشاط علمی حوزه های علمیه و تربیت شاگردان علوم دینی داشته است، وفات او یک ضایعۀ بزرگ برای جامعۀ روحانیت کشور می‌باشد..

مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده و پیروان مرحومی و تمام مردم افغانستان ابراز داشته، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال بهشت برین و به بازمانده‌گانش صبر جمیل استدعا می‌دارم.

مراسم فاتحۀ مرحوم آیت الله محقق کابلی باحضور علمای اهل تسنن و تشیع و مقامات عالی‌رتبۀ دولتی، هفتۀ آینده در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала