تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل

© K.Bezhanتجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل
تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل با حضور مقام های افغانستان تجلیل به عمل آمد.
تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل - اسپوتنیک افغانستان
تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در آغاز محفل گفت: ما اخیرا در این سالن صدمین سالگرد تاسیس پیوندهای دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان را جشن گرفتیم و امروز خوشحالم که شما را به یک رویداد بزرگ دیگر- روز ملی فدراسیون روسیه خوش آمدید بگویم.

او افزود، من به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، فدراسیون روسیه، برای حمایت از صلح بین المللی و امنیت جهانی و ثبات برای همه ملت ها بر اساس حقوق بین الملل و اصول برابری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای خارجی تلاش می کنم.

او گفت: سیاست های ما در افغانستان شامل احترام به استقلال، تمامیت ارضی و اجتماعی این کشور است.

او در ادامه گفت: روسیه خواهان یک افغانستان پر رونق، خالی از تروریسم و مواد مخدر و عاری از جنگ است.

او درباره حل مسئله افغانستان گفت: ما بر این باوریم که تنها راه برای حل و فصل مسئله افغانستان و دستیابی به صلح توسط ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک ممکن است. نشست های مسکو و گفت و گوها میان شهروندان افغانستان نقش مهمی در حل سیاسی افغانستان دارد.

او همچنان درباره پیوندهای روسیه و افغانستان چنین گفت: ما همچنان همه ای تلاش خود را می کنیم تا پیوندهای روسیه و افغانستان را به طور مداوم بر اساس اصول برابری و احترام متقابل توسعه دهیم. روسیه همچنان برای کمک به دولت افغانستان برای آموزش نیروهای نظامی، پولیس، نیروهای پولیس مرزی، دیپلمات ها و دیگر بخش ها و نیز دانشجویان کمک خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که 12 جون از تاریخ 11 جون 1992 مطابق فرمان شورای عالی فدراسیون روسیه به عنوان روز حاکمیت دولت فدراسیون روسیه اعلام شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала