حملات گسترده طالبان بالای چندین ولسوالی تخار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحملات گسترده طالبان بالای چندین ولسوالی تخار
حملات گسترده طالبان بالای چندین ولسوالی تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مسلح بامداد روز چهارشنبه حملات گسترده‌ای بالای چهار ولسوالی ولایت تخار راه اندازی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مقام های محلی ولایت تخار می‌گویند که طالبان مسلح ساعت 2 بامداد امروز (چهارشنبه، 22 جوزا) حملات گسترده‌ای بالای ولسوالی‌های خواجه غار، بهارک، نمک آب و دشت قلعه این ولایت راه اندازی کردند.

به گفته این مقام ها درگیری در مرکز ولسوالی جواجه غار، ساحه مسجد سفید ولسوالی بهارک و امبرکوه ولسوالی دشت قلعه تخار به وقوع پیوسته است.

تخار - اسپوتنیک افغانستان
تصرف دوباره بندر آی‌خانم تخار توسط نیروهای امنیتی

محمد عمر عمر ولسوال خواجه غار به آریانانیوز گفت که طالبان مسلح با استفاده از تاریکی شب خود شان را به چهار راهی مرکز این ولسوالی رسانده بودند که دوباره به عقب رانده شده اند.

به گفته آقای عمر نبردها در ولسوالی های دشت قلعه، نمک آب و بهارک فروکش کرده است.

ولسوال جواجه غار می‌افزاید که نیروهای کمکی به محل رسیده و درگیری ها به اطراف بازار خواجه غار ادامه دارد و هنوز هم به دلیل درگیری ها بازار این ولسوالی مسدود است.

در همین حال طالبان در اعلامیه‌ای می‌گوید که جنگجویان این گروه بالای این ولسوالی‌ها یورش برده و فرماندهی پولیس ولسوالی دشت قلعه نیز در محاصره این گروه قرار دارد.

تا هنوز از تلفات این رویداد گزارشی در دست نیست.

تخار از جمله ولایت های ناامن در شمال شرق کشور است که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعالیت گسترده دارند و همواره حملاتی را علیه نیروهای امنیتی سازماندهی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала