شرکت هیت متشکل از مردان و زنان افغانستان در نشست دوحه

© Sputnik / T.AZIMنشست بین‌الافغانی در مسکو با حضور سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان
نشست بین‌الافغانی در مسکو با حضور سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نشست دوحه 150 نماینده به شمول ده زن از افغانستان شرکت خواهند کرد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، ریاست‌اجرائیه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که قرار است تا پایان امروز فهرست شرکت کننده‌گان نشست قطر نهایی شود.
دفتر رسانه‌های ریاست‌اجرائیه می‌گوید که قرار است نام‌های150 تن مشمول ده زن در این فهرست گنجانیده شوند.

احتمال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
احتمال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان

حشمت رادفر، مشاور ریاست‌اجرائیه در این باره گفت: «قرار است که فهرست‌ها امروز نهایی شوند و فرستاده شوند و از جمع آن هیئتی‌که در نشست قطر اشتراک می‌کند، مشخص شود».
نشست دوحه میان سیاست‌گران افغانستان، حکومت افغانستان و طالبان تا چهار روز دیگر برگزار خواهد شد.
حکومت افغانستان، امیدوار است که این نشست زمینۀ گفت وگوهای رسمی را میان نماینده‌گان حکومت افغانستان و طالبان فراهم بسازد.
یکی از نگرانی‌ها این است که در نشست دوحه، هیئت حکومت افغانستان و سیاست‌گران افغانستان دیدگاه‌های ناهمگونی داشته باشند که نتیجۀ مطلوبی نخواهد داشت.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا اظهار داشت: «هیئتی‌که می‌رود باید بتواند از افغانستان نماینده‌گی کند. هم از حکومت و هم از احزاب سیاسی‌ شامل شود و بتواند که مذاکرات را با طالبان برای حل معضله افغانستان داشته باشند».
قرار است که نشست دوحه به روز سی‌ام ماه حمل تا روز نخست ماه ثور برگزار گردد. منابع آگاه از این نشست می‌گویند که احتمال دارد در نشست دوحه بیست و پنج تن از نماینده‌گان طالبان شرکت کنند.
پیش از این، طالبان گفته‌اند که در این نشست هیچ‌کسی به نماینده‌گی از حکومت شرکت نمی‌کند و شرکت کننده‌گان این نشست، همچون نشست مسکو دیدگاه‌های فردی‌شان را بیان می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала