احتمال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان

© Sputnik / T.AZIMاحتمال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان
احتمال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دور بعدی مذاکرات که در قطر برگزار می شود، از دولت افغانستان نیز خواسته شده تا در این نشست حضور یابد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع خبری اعلام کردند که قرار است به‌زودی دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان به گزارش ، دور نخست احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان حدود دو ماه پیش در مسکو برگزار شد که مخالفت صریح دولت افغانستان را به دنبال داشت و باعث شد تا دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان تا زمان نامعلومی به تعویق بیافتد.
اخیرا منابع خبری بار دیگر از آمادگی احزاب سیاسی افغانستان برای برگزاری دور دوم مذاکرات صلح با طالبان خبر داده است اما این بار نشست احزاب سیاسی با طالبان بجای مسکو، در قطر برگزار خواهد شد.
یک منبع در دفتر «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان که در نشست مسکو رهبری احزاب سیاسی را به عهده داشت به رسانه‌ها گفت دور بعدی مذاکرات احزاب با طالبان قرار است اپریل در قطر برگزار شود.
وی افزود: حدود 80 نفر به نمایندگی از احزاب سیاسی و به ریاست «حامدکرزی» قرار است با نمایندگان طالبان در پایتخت قطر دیدار و گفت‌وگو کنند و از دولت افغانستان نیز خواسته شده تا در این گفت‌وگوها حضور یابد.
این موضوع هنوز از سوی منابع رسمی تائید نشده است و دولت افغانستان نیز واکنشی به آن نشان نداده است.
طالبان نیز تا کنون برگزاری دور دوم مذاکرات با احزاب و توافق درباره حضور احتمالی دولت افغانستان در این دور را تائید نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала