چطور می توان رایگان استرس را رفع کرد

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر پیاده روی در فضائی آزاد طبیعت
پیاده روی در فضائی آزاد طبیعت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیاده روی در فضائی آزاد طبیعت موثرترین داروی مبارزه با هورمون‌های استرس می باشد.

اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن یا پیاده‌روی به مدت 20 دقیقه در طبیعت، سطح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری ساینس دیلی، مطالعات قبلی تاثیر طبیعت بر کاهش استرس را تایید کردند؛ ولی میزان ارتباط با طبیعت برای کاهش استرس و بهبود خُلق و خو مشخص نبود. این مطالعه برای اولین بار نشان داد که پیاده روی از 20 تا 30 دقیقه و ارتباط با طبیعت برای کاهش هورمون استرس (کورتیزول) کافی است.

درس گریه - روش مطمئن برای رفع استرس در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
درس گریه - روش مطمئن برای رفع استرس در جاپان

تاثیر طبیعت بر کاهش استرس تا اندازه‌ای است که به دکتوران توصیه می‌شود اصطلاح «قرص طبیعت» را تجویز کنند.
قرص طبیعت یک راهکار کم‌هزینه و موثر برای مهار اثرات منفی شهرنشینی و زندگی در کنار تجهیزات دیجیتالی است که هر روز افراد را به تحرک کمتری وادار می‌کند.
برای بررسی اثر قرص طبیعت، از شرکت‌کنندگان خواسته شد طی یک دوره هشت هفته‌ای، سه روز در هفته به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در طبیعت قرار بگیرند، راه بروند یا بنشینند و مناظر طبیعی را مشاهده کنند. در طی این دوران سطح کورتیزول افراد از طریق نمونه بزاق اندازه‌گیری شد.

ثاتیر استرس بر بینایی - اسپوتنیک افغانستان
ثاتیر استرس بر بینایی

نتایج نشان داد 20 دقیقه طبیعت گردی تاثیر کافی بر کاهش هورمون استرس دارد و تمام افراد گزارش مثبتی مبنی بر بهبود خُلق و خو و کاهش استرس ارائه کردند.
در دنیایی که ترافیک، نوسانات اقتصادی، انواع امراض و مشکلات خانوادگی گریبانگیر ساکنین شهرهای بزرگ است، شرایط استرس زا جزء لاینفک زندگی محسوب می‌شود و اجتناب از قرار گرفتن در این شرایط غیر قابل اجتناب است؛ هنر افراد موفق، کنترل استرس و تبدیل آن به یک فرصت برای موفقیت است.
پرفسیر «یان رابرتسان» استاد کالج ترینیتی دوبلین معتقد است استرس یک منبع انرژی عظیم است؛ بنابراین می‌توان آن را برداشت کرد و از آن در جهت موفقیت کمک گرفت، در غیر این صورت اهرمی برای جذب پیری، افسردگی و سرطان می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала