ارزیابی توانمندی‌های راکت روسی «زیرکن»

© Photoارزیابی توانمندی‌های راکت روسی «زیرکن»
ارزیابی توانمندی‌های راکت روسی «زیرکن» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت های هایپرسونیک زیرکن یک راکت کروز ضد کشتی است که توان ضربه زدن اهداف را در ظرف پنچ دقیقه در فاصله 500 کیلومتری از ساحل دارد.

به گزارش اسپوتنیک، فسیفولود خمیروف، دریاسالار بازنشسته قهرمان روسیه و کاندیدای علوم فنی، راکت های هایپرسونیک «زیرکن» یک راکت کروز ضد کشتی است که تضمین شده توان ضربه زدن اهداف را در ظرف 5 دقیقه در فاصله 500 کیلومتری از ساحل دارد.
این دریاسالار بازنشسته روسی توضیح داد که در جریان پرتاب این راکت‌های به جهت هدف می‌توان آنرا شناسایی کرد، اما توان رهگیری این راکت‌ها را ندارند.
خمیروف گفت: «سیستم هایی مافوق صوت مانند راکت زیرکن، هر نوع سیستم دفاع هوایی راکتی را خنثی می‌کند و هیچ سیستم دفاع در برابر آن وجود ندارد».
دریاسالار روسی اضافه کرد ایالات متحده سامانه Mk41 را در رومانی مستقر کرده که برای پرتاب راکت های کروز «تاماهاک» است. هدایت آنها از مرکز تصمیم گیری مستقر در خاک امریکایی شمالی انجام خواهد شد.

مشخصات فنی موشک هایپرسونیک زیرکن افشاه شد - اسپوتنیک افغانستان
مشخصات فنی موشک هایپرسونیک "زیرکن" افشا شد

کارشناس روس خاطرنشان کرد واشنگتن معتقد است این مراکز به خاطر دوری آنها از روسیه از سلاح های دوربرد در پناه هستند اما کشتی های روسیه در غرب اقیانوس اطلس و شرق اقیانوس آرام می‌توانند بطور همزمان 40 راکت هایپرسونیک دریایی «زیرکن» به سوی این مرکز پرتاب کنند.
دیروز ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال، پارلمان روسیه که متشکل از دو مجلس دوما و شورای فدراسیون است، خاطرنشان ساخت جدید ترین راکت هایپرسونیک روسیه «زیرکن» دارای سرعت 9 ماخ بوده و فاصله پرواز آن بیش یک هزار کیلو متر است.
راکت هایپرسونیک «زیرکن» یک راکت کروز ضد کشتی است. این راکت دارای توربوجت است و می‌تواند بر علیه اهداف دریایی و ساحلی به کار رود. روسیه تا کنون 5 بار این راکت را آزمایش کرده است. در جریان آزمایش اخیر، این راکت به سرعت 9800 کیلومتر در ساعت (2.7 کیلومتر در ثانیه) معادل 9 ماخ دست یافت. این تست توانایی راکت «زیرکن» در پرواز پایدار را به اثبات رساند که مساله‌ای بسیار مهم و البته دشوار در توسعه تسلیحات هایپرسونیک است. آوانگارد یکی از تسلیحات هسته‌ ای است که ولادیمیر پوتین وجود برنامه توسعه آن‌ها را در سال 2018 اعلام کرد. این سلاح برای عبور از سپر دفاع راکتی امریکا طراحی شده است و ارتش روسیه آن را آزمایش کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала