مشخصات فنی موشک هایپرسونیک "زیرکن" افشا شد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر مشخصات فنی موشک هایپرسونیک "زیرکن" افشاه شد
مشخصات فنی موشک هایپرسونیک زیرکن افشاه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمر پوتین : جدید ترین راکت هایپر سونیک روسیه " زیرکن" دارای سرعت 9 ماخ بوده و فاصله پرواز آن بیش یک هزار کیلو متر است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال، پارلمان روسیه که متشکل از دو مجلس دوما و شورای فدراسیون است، خاطرنشان ساخت جدید ترین راکت هایپر سونیک روسیه " زیرکن" دارای سرعت 9 ماخ بوده و فاصله پرواز آن بیش یک هزار کیلو متر است.
موشک هایپرسونیک زیرکن یک موشک کروز ضد کشتی است. این موشک دارای توربوجت است و می‌تواند بر علیه اهداف دریایی و ساحلی به کار رود. روسیه تا کنون 5 بار این موشک را آزمایش کرده است. در جریان آزمایش اخیر، این موشک به سرعت 9800 کیلومتر در ساعت (2.7 کیلومتر در ثانیه) معادل 9 ماخ دست یافت. این تست توانایی موشک زیرکن در پرواز پایدار را به اثبات رساند که مساله‌ای بسیار مهم و البته دشوار در توسعه تسلیحات هایپرسونیک است. آوانگارد یکی از تسلیحات هسته‌ ای است که ولادیمیر پوتین وجود برنامه توسعه آن‌ها را در سال 2018 اعلام کرد. این سلاح برای عبور از سپر دفاع موشکی آمریکا طراحی شده است و ارتش روسیه آن را آزمایش کرده است.
بسیاری از کشورهای پیشرو در زمینه نظامی از جمله آمریکا، چین و روسیه در حال توسعه موشک های هایپرسونیک هستند و سرمایه گذاری‌های خود را در این بخش به شدت افزایش داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала