روسیه مجانی به افغانستان هلیکوپتر نمیدهد

© Photo / US Army / Joseph A. WilsonMI-17
MI-17 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابولوف: روسیه تمایل به تحویل مجانی هلیکوپترهای روسی به افغانستان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف فرستاده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیاوزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که مسکو قصد ندارد به طور رایگان را به مقامات افغانستان هلیکوپتر بدهد.
دیپلمات گفت: "رهبری کنونی افغانستان در روابط روسیه و افغانستان به گونه ای رفتار می کند که ما هیچ تمایلی نداریم." "این منطقی نیست که (اشرف غنی) رئیس جمهور نادوستانه افغانستان از ما تقاضا می نماید نا رایگان برایش هلیوپتر بدهیم. چیزی را که از روسیه میخواهند، ارزان قیمت نیست، ما خودما هم به هلیکوپتر نیاز داریم. "
اسپوتنیک با اشاره به امتناع ایالات متحده برای کمک به افغانستان در خرید طیارات از روسیه، تاکید کرد که کابل باید فرصت های دیگری برای تأمین مالی این معامله را جستجو کند. "اگر امریکایی ها می بخواهند (هلیکوپترها)] خود را عرضه کنند، بگذار بدهند. اگر دولت افغانستان می خواهد از ما هلیکوپتر ها را خریداری کند، بگذار امریکائی ها و دیگر حامیان خود را قانع بسازند. "
پیش از این، مقامات افغانی بارها نشان داده اند که علاقه مند به ایجاد همکاری نظامی و تخنیکی با فدراسیون روسیه هستند. به طور خاص، برنامه های برای تحویل هلیکوپتر نوع Mi-17 به جمهوری افغانستان از طرف شرکت های روسی دریافت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала