از انتقال جنگجویان داعش به افغانستان توسط امریکایی ها اطلاع دقیقی داریم

© Flickr / Global Panoramaاز انتقال جنگجویان داعش به افغانستان توسط امریکایی ها اطلاع دقیقی داریم
از انتقال جنگجویان داعش به افغانستان توسط امریکایی ها اطلاع دقیقی داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوای ایران گفته است، ما اطلاعات دقیقی داریم که امریکایی‌ها جنگجویان داعشی را به افغانستان انتقال می دهند.
دستیار خامنه ای ایالات متحده را متهم به انتقال داعشیان به افغانستان کرد - اسپوتنیک افغانستان
دستیار خامنه ای ایالات متحده را متهم به انتقال داعشیان به افغانستان کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،  سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوای ایران با اشاره به شکست‌های امریکا در عراق و افغانستان گفت: برخی از راهبردیست ‌های امریکا اذعان کردند، که راهبرد امریکا در حمله به عراق و افغانستان اشتباه بود و آنها دشمن ایران را از بین بردند.

وی افزود: در نتیجه هزینه‌های مالی بسیار و بیش از بیست هزار نفر کشته و زخمی نتیجه این راهبرد اشتباه بود در حالی‌که دشمن اصلی امریکا، روسیه و چین است و از این خطای راهبردی، روسیه و چین برای پیشرفت اقتصادی‌شان استفاده کردند.

صفوی تصریح کرد: امریکایی‌ها می‌خواستند ظرف دو یا سه سال دشمن لائیک در عراق و افغانستان ایجاد کنند در حالی‌که هم اکنون دولت عراق یک دولت مسلمان با اکثریت پارلمان شیعی است و دولت افغانستان نیز دشمن ما نیست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوای ایران در ادامه گفت: با توطئه امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی بیش از یکصد هزار نفر داعشی به جان دولت و ملت سوریه و عراق افتادند و پس از آنها نیز می‌خواستند به سراغ ایران بیایند و ادعای خلافت خراسان را داشتند و برای آن هم امیر تعیین کرده بودند؛ تروریست‌هایی که دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی امریکا و صهیونیستی و انگلیسی آنها را راه انداخته بودند.

وی بیان داشت: هم اکنون نیز اطلاعات دقیقی داریم که امریکایی‌ها تروریست‌های داعشی را به افغانستان منتقل می‌کنند. دولت سوریه و عراق از ایران کمک خواستند و با تدابیر حضرت آقا و کمک‌های مستشاری ایران تروریست‌های تکفیری نتوانستند به اهداف خود برسند.

صفوی در جمع‌بندی پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: باید بگویم قدرت امریکا و همچنین صهیونیست‌ها رو به افول است، ولی قدرت ایران رو به افزایش است و ما یک قدرت منطقه‌ای هستیم و ملت ایران یک ملت تمدن ساز و شریف با شجاعت و دارای تمدنی چند هزار ساله است و با وجود رهبری عادل و دلسوز و وجود اسلام ناب محمدی می‌توانیم زمینه‌های پیشرفت بسیاری را فراهم کنیم.

یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز امریکا متهم به انتقال تروریستان داعشی از سوریه و عراق به افغانستان شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала